|
|
|
|---|---|
|
Jag har en 518i -83 som jag vill byta den ENORMA klockan mot en varvräknare. Efter att sökt så har jag kommit fram till följande: Om jag byter hela instrumenthuset så ska jag flytta över kodpluggen från mitt gamla hus så visar varvräknaren rätt. Men jag undrar om jag bara kan byta ut klockan mot en varvräknare. Kommer bränsleförbrukningsmätaren att fungera som den ska. | |
|
Har kollat på realOEM och datum på kodpluggen går till 09/83,betyder det att jag måste ha ett instrument som är tillverkat före 09/83 för att det ska fungera. Min bil är tillverkad 11/82 |
|
|
Är det ingen som har någgra bra tips? mvh |
|
|
Du behöver bara byta ut själva klockdelen och inte hela mätarhuset. Momentanmätaren kommer att funka. M V H Stephan Dagbok:Länk |
|
| Spelar det ingen roll vilket tillverkningsdatum den har, med tanke på denna kodplugg | |
|
Kodpluggen har inget att göra med tillverkningsår mig veterligen. Men kolla med t.ex. Per Larsson Bil & Motorteknik i Huddinge tel: 08-711 06 87 M V H Stephan Dagbok:Länk |
|
| Är det någon som har en varvräknare liggande så hör av er... | |
|
Varför inte söka på bildelsbasen eller ring Perra alt. sätta in en köpes annons i powerbörsen?! M V H Stephan Dagbok:Länk |
|
| Hrm. Ringde precis till en kille jag känner. Han har en fungerande komplett instrumentering med varvis som jag köper för en "hel" hundralapp!!!! :) | |
| Bytte klockan mot en varvräknare ikväll, funkar KLOCKrent ;) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.