AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
807

e38 säkerhet!

samke
hur är säkerheten i en e38:a? någon som har statistik eller liknande? kanske bilder på krocktest?

tacksam för svar!
bi
241
bimmern
Bmw 740IA -99
Borde ju vara ganska bra efetersom att det är en stor och tung bil. ovh den har ju en del airbags :)
Visa användare
1.553
W2k
i5 xDrive40 -25

BMWCS#22725
E38 verkar inte vara EuroNCAP-testad (de stora lyxbilarna är sällan det - köpare i de kategorierna har andra prioriteter) men E39 fick en fyra vilket innebär att E38 borde ha minst fyra, kanske femma tack vare att det är en större och tyngre bil.

Wilhelm Svenselius
Jo
1.561
Johan_S
520d xdrive touring -15
Jag har själv krocktestat en E38. Testade att fronta med en kraftig lyktstolpe, gissningsvis gick det runt 70 km/h vid smällen. Stolpen satt kanske 40-50 cm in i fronten, lite till höger. Kupén var helt intakt och jag klev ut helt utan skador eller blåmärken. Bilen slog själv på varningsblinkersen. Jag var kanske liite öm efter bältet över bröstet. Krockkudden fungerade ypperligt. Jag känner mig mycket trygg när jag kör min nuvarande 750!
gu
144
gustaf
120i M-Sport 2007-08
"Jag har själv krocktestat en E38. Testade.." Himla kul formulerat, trots den tråkiga händelsen. :-) Vilken årsmodell var det krockade exemplaret?
samke
nån med bilder på en krockad e38?
Jo
1.561
Johan_S
520d xdrive touring -15
Det var en -98, men nog tror jag alla är ganska lika säkra. Antalet krockkuddar ökades dock både -97 och -98 tror jag.
Har tyvärr inga vettiga bilder över eländet..
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.