|
|
|
|---|---|
|
Idag när bilen jag startade bilen, så rök det inte, bilen hade då stått stilla i en vecka. Kör 3-4 mil, stänger av bilen, startar på nytt...bilen ryker (vit rök)..låter bilen stå på tils den är varm..forfarande vit rök. Så stänger jag av bilen, kommer ut efter 20 minuter, startar bilen och den ryker inte mer. Varför ryker den ibland, men inte alltid ? P.s. Det var gott om kylarvatten idag, men jag har märkt tidigare att om det är lite kylarvatten så ryker den mindre ( ganska logikst kanske..?..) | |
|
Det har börjat bli kallare ute nu i år. Alla bilar ryker i stort sett då genom att kondens har bildats i avgassystemet. Går bilen bra i övrigt så behöver du nog inte oroa dig...kör bilen 3-4 mil med lite så ska du se att det kommer sluta. Min vackra Länk Mvh Dragolito |
|
| Om din kylvattennivå är konstant på samma nivå så kan du glömma det hela. Men om du måste pytsa i vatten då och då så är det inte bra... | |
| Kylvatten kollas altid vid kall motor för övrigt om du nu inte kände till innan. :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.