|
Sida 7 av 7
|
|
|---|---|
|
betan. Citat: "Ja vilken soppa,men väldigt kul läsning och intressant,saab går bra med lite pulver i motorn helt enkelt.M5 vet vi att den går bra!Var lite kul att robert Uhr inte svarde på flåklypas inlägg att nya M5an toppade uppåt 330 utan spärr, och i inlägget innan så skulle han dra den utan problem...då tänkte han inte längre än 10-12 sek som det tar upp till runt 200 för saaben men sen är det ochså toppfart för Uhrs bil om jag inte minns fel..har sett saaben på strippen och den är snabb .Så är det, men vem pushar vem i 310 km/H.Var bara tvungen att skriva detta, bmw nisse som jag är :-)" Jo, Robbans Saab går synnerligen bra. Med annan utväxling skulle den säkerligen inte ha några problem upp till 350. Lite tider: 402m: 10,74 227km/h 155km/h - 231km/h 3,6 sekunder. Inte illa för en chippad saab ;-) ;-) Mvh Patrik ( Jo, jag vet att Jakan´s BMW också är schnabb :-) ) |
|
|
lexcom: tog i lite kanske.... men rogivande var det inte och ven gjorde det allt,men det gör det i dem flesta bilar. Standard bil med 16 tum var det och ett par tusen mil på mätaren även 230 mätarfart. Patrik 319: 155-231 är imponerande helt klart men det har ochså med utväxlingen och göra väll? men ska den göra 350 så får han nog testa vindtunnel ett tag bla annat!?Ville bara påpeka att M5.an är ifatt ganska snabbt med den spec han har på saaben nu och sen om :) vilket Uhr kom på kanske... 3,6 sek=nackspärr Mpower |
|
|
betan, Jovisst är det så, det har med utväxlingen att göra & pulvret. Och en annan aerodynamik vore nog bra som du skriver. :-) Man får inte bara nackspärr när man åker Robbans Saab, man får matchande fartränder i kalsongerna också... :-) Harebra Patrik |
|
|
hahaha Ni saab åkare har ju humor ochså det var som f¤n :) har en medarbetare på jobbet som är ganska biten av saab alltid kul och gnabbas och jävlas fram och tillbaka med han...du vet hans växellåda håller bara max en mil till enligt mig och min koppling har snart gjort sitt tror han osv... Mpower |
|
|
betan, Jadå, vi saab åkare måste ha humor i dagens läge. ( tänkassetter och oilslugde du vet... ) ;-) Din polares vxl-låda lär ju rasa vilken sekund som helst. :-D Mvh Patrik |
|
| Bra det kämpa på med oilsludgen och tänkassetterna det löser sig :-) växelådor finns det gott om så det är bara att gasa... | |
Ulke |
Vad är Oilsurge? :o) |
|
tror det är något som går på garantin på alla bilar inom vissa årsmodeller! Mpower |
|
|
8års garanti utan milbegränsning på de berörda bilarna med Trionic ver 7 motorer som har den undermåliga vevhusventilationen. Dvs: samtliga 9-5 -98-05 och gamla 9-3 med denna motorfamilj. Ganska generöst iaf! Uppgradering är vad jag vet på G för berörda bilar. Vet att folk har fått pengar tillbaka för reparationer gjorda år tillbaks. Och värst drabbade är de klenaste motorerna och då de som är lugnast körda. Hårdtester på Nardobanan visar ju inte alla brister har man nog fått svar på nu..? M.V.H. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.