|
Sida 2 av 7
|
|
|---|---|
|
Ulke: ok, är med dig. ___ //Ulf |
|
| Patrik 319: Det var inte du som körde en silvrig 9-5 på Ams trackday för några veckor sedan? | |
|
Hej Goldcom, Jo det var jag. Det var där jag körde mot nämnda M5:a. Var du där och körde? Mvh Patrik |
|
|
Patrik. Låg ni sida vid sida på rakan eller höll ni konstant avstånd på rakan? Flåklypa |
|
|
Vilket avstånd var det ungefär isf? Flåklypa |
|
| Patrik 319: Jo jag var där men körde tyvärr inte. Kul dag för övrigt! | |
|
Flåklypa, M5:an låg snett till höger bakom mig, alt. rakt efter. Ungefär ett par bil längder skulle jag tro. Avståndet varken ökade eller minskade tyckte jag, BMW ägaren tyckte att jag kanske ökade avståndet lite. Hur som helst var det kul att hålla en M5:a stången med en 2,0 liter saab. Ok, jag har trimmat och BMW:n är original, men ändå. Länk till Saaben: Länk Mvh Patrik |
|
|
"Ok, jag har trimmat och BMW:n är original, men ändå." M5:an är ju trimmad från fabrik ;) |
|
|
Hm...... Blev det inte märkligt tyst nu i denna tråd...?? Vart tog alla vägen som tidigare var så säkra på att en Alpina B10 4,6 -00 skulle ta en 300 Hk 9-5? Kanske det blev lite klent med argumenten när gode Patrik 319 upplyste om att han med sin 9-5 hållit en E39 M5 stången på banan, den M5:an är vad jag vet snabbare är Alpina B10..... ;-) Dr Tinnitus |
|
|
Förmodligen kör Patrik åttor runt en Steg 3 9-5 Aero, mest pga detta: 18t/#6 turboagg. Alu IC Jag tror fortfarande på knapp Alpina-vinst. Flåklypa |
|
jimmy/bmw |
Undra hur fort patriks 300hk saab gör 0-200 på då da 16-18sek eller? |
|
Ja det undrar jag med... Slår den en M5 E39 så slår den ju även M3 E36 3.2 som har mer hk och mindre vikt... Jo... Det låter ju rimligt... Alpinan slår garanterat "310" hk Saab. Om det inte sitter samma rötägg bakom ratten som det måste gjort i ovan nämnda M5 E39 d.v.s... |
|
|
En M3 3.2 e36 går inte så bra med dagens mått mätt. Jag har själv kört jämnt med en sådan med min s60 t5. En M5 e39 är värre. Flåklypa |
|
jimmy/bmw |
Ja det är ju lite kul att en 300hk saab 9-5 med 300hk håller jämt med audi RS6/RS4,M5e39,m3e46,lotus esprite. Och många andra lite mer sportiga bilar :) |
|
Nej okej M3 E36 3.2 är väl inrrelevant att ta upp... Men seriöst en M5 E39 ska inte åka på pisk av en 300 hk Saab, då är något fel, antingen bilen eller föraren. 0-200 går på 17 s för M5:an... Inte ens en Hirschtrimmad Aero gör det på under 20 sek. |
|
| hej läste i bilsport att en 9-5 aero trimmad till ca 348 hk gjord 0-150 på 12,60 å 0-402 på 14,90 å slutfart 166 kmh ,alpinan ska göra 0-160 på 12,5 å M5an 0-160 på 11,7 då e ju både M5an å alpinan snabbare.. | |
Ulke |
Hur det går mellan en Sprillans Hirsch Saab och en original M5 E39 kan i alla fall jag berätta, för två av mina polare har varsin sådan och där är det ingen suck........Saben vinner lätt....................Silverpokalen //Ulke |
|
Crisse med flera: Var läser ni att M5:an får pisk av saaben? De körde jämt på rakan, men i ärlighetens namn är det ingen som vet om M5:an spättade järnet eller om han slog av lite på gasen för att han inte vill ligga 2 meter bakom en saab i 200 km/h. Tittar man på filmen av 300 hk saaben på förra sidan så kan man klocka 100-200 km/h på 4:an till 13 sekunder. Ganska bra tid, men med lite felvisning och en 0-100 tid på 6,5s så lär vi ändå inte hamna på under 20 s på sprinten 0-200. Snarare på runt 22-23 sekunder. |
|
|
Hej Alla, Var absolut inte meningen att skrävla och slå mig för bröstet... Ville bara komma med lite input till trådens ursprungsfråga. Jag skriver att vi körde jämt på rakan från ca 80 - 200. Från 0 skrev jag att jag inte skulle ha en julle pga framhjulsdriften. BMW ägaren sa själv att han höll full mutter... Ni kanske skall inse att i detta intervallet är en turboladdad Saab faktiskt snabb? ;-) Flåklypa, jag kör inte åttor runt en steg 3:an aero, mest pga mitt lägre vrid. Men min håller i mkt bättre i höga farter och när man gasar fullt länge. :-) ( Jag vet, farsgubben har en Aero med Nordic steg 3, bromsad 302hk/460Nm. ) Harebra, Patrik 319 2,0t vs V8M5 = 1-1 ... :-D |
|
|
Jimmy/bmw: Ca 18 sekunder mest pga kass 0-100 tid. Mvh Patrik ( OBS: ej exakt, klockat för hand så man kanske måste lägga till ett par sekunder... ) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.