AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
838

nya s-klass vs e65

vilken tror ni vinner i ett test,nya s-klass eller e65.. måste säga att ja blev besviken på mercedes...hälften av den nya bilen är kopia av bmw...om ni bla kollar på inredningen eller bakluckan så liknar det väldigt mycket
e65:an
Det finns vissa påfallande, utseendemässiga, likheter mellan S-klssen och 7-serien. Men ändå är nya S-klass W221 en pinfärsk konstruktion, medan 7-serien E65 passerat mer än halva sin livscykel. Därför är det inte helt omöjligt att nya Mercan sopar banan med E65 är jag rädd... Men E65 är trots allt väldigt kompetent trots åldern och lär nog hänga med ganska bra i konkurrensen. Beträffande försäljningen har MB både en och annan marknadsandel att tugga i sig innan man är ikapp 7-serien...

Nya 7-serien, F100 eller vad den nu skulle heta, kommer 2008, så E65 lär väl börja tappa lite försäljning nu antar jag..?

Jag tycker nya S-klassen är brutalt snygg, ser verkligen maffig ut. Hade väldigt svårt för den i början, men efterhand har jag ändrat uppfattning och blivit fullkomligt förälskad i bilskrället! Maybach-röven och Mondeo-hjulhusen, som jag först hatade, ger verkligen bilen ett eget stuk. Ska bli kul att beskåda den live i november!

//Chrille
Dh
262
Dhjinn
740iA E38
Det jag sett av nya s klassen så liknar den en ford mondeo....har ett agg emot fel vända skärmkanter.

//Thomas

Det är jobbigt att inte göra någonting...för man vet aldrig när man är klar.
Visa användare
1.553
W2k
i5 xDrive40 -25

BMWCS#22725
Utseendemässigt sopar nya S-kl banan med E65 i mina ögon. Såväl interiör som exteriör är ett steg vassare även om de två bilarna också liknar varann på många punkter. Köregenskaper är det lite för tidigt för mig att säga något om .. men två saker talar starkt för Mercan: a) Den är betydligt nyare än E65, b) Ingen iDrive!

Wilhelm Svenselius
ska bli kul o se hur den nya 7-serien kommer att se ut..
Det vore ju ypperligt pinsamt för MB om deras nya S-klass inte vinner testerna mot E65, och nog lär den vinna.

Men det hjälper inte. Den är ohemult anskrämlig och ful, lika ful i verkligheten som på bild, kan jag tillägga.

Framifrån ser det ut som en fulare version av Ford Mondeo, från sidan som en Modeo korsad med Focus, Maybach och den hemsla CLS, och bakifrån som en tillpoppad Maybach.

Nej usch och fy!

E65 däremot, är en an världens absolut vackraste bilar.

Och jag försöker ändå att bortse från eventuell märkespatriotism när jag skriver dessa rader...

Mvh,
Kalle
_______
E38:an: Länk
Nya S- klassen gör sig (såsom de flesta nya BMW) inte bra två- dimensionellt. Däremot fungerar linjerna bra mycket bättre i verkligheten & jag tror som någon tidigare skrev att MB:n kommer sopa mattan med E65. Konstigt vore det trots allt annars..

Däremot kan tyckas att E65 håller sig väldigt väl, trots åldern. Är få modeller idag som fortfarande utger en sådan pondus och respekt som BMW:n. Skall bli kul att se i vilken riktning nya modellen går. Eftersom man tidigare tog ut svängarna rejält och det trots allt inte påverkade försäljningen negativt, kan man hoppas på en riktigt intressant bil..

M Coupe
"it´s a lot like nothing else"
*hehehe* så här säger kalle: E65 däremot, är en an världens absolut vackraste bilar.

E65:an är verkligen INTE vacker!! den e bara brutalt stor.

Min vackra Länk
Mvh Dragolito
Tror nog att nya sklassen slår bmw 7an vad det gäller komfort och kvalitekännsla.Världens tystaste lär den också bli.Men snyggast är den inte.Den sätter nog en ny standard i sin klass,och det den bilen alla vill överträffa.
W2k:

På nya W221 S-klassen lanserar MB sin version av iDrive, så här ser "vredet" ut: Länk

//Chrille
bi
241
bimmern
Bmw 740IA -99
Det ligger mycket i det kalle säger. E65 e jävlig snygg , den är stor men den ser inte sstor ut i verkligheten.
Tror nya S-klass kommer bli måttstocken i klassen.....

sw
Visa användare
1.553
W2k
i5 xDrive40 -25

BMWCS#22725
bmw_chrille: Har sett den, men enligt AMS ska COMAND (som MB:s version heter) vara överlägset såväl BMW:s iDrive som Audis motsvarighet.

Wilhelm Svenselius
M.
164
M.J.
E65 - Alpina B7
F01 - 750i xDrive
Jag såg den nya S-klassen i förra veckan och blev verkligen djupt besviken av att den inte kändes speciellt ny. Det som störde mig mest var att inredningen var en kopia av E65 och jag har även svårt för de gräsliga hjulhusen.

Det ska bli intressant att se vad testerna visar men det är fortfarande BMW som gäller för mig efter att ha sett S-klassen.

M.J.
Visa användare
1.553
W2k
i5 xDrive40 -25

BMWCS#22725
M.J.: AMS' test i senaste numret gav "förmodligen världens bästa bil" som samlat omdöme. Det säger väl allt ;)

Wilhelm Svenselius
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Men nya 7an har ju fått stryk av i stort sätt alla konkurrenter ett bra tag där Audi A8 är en klart favorit de senaste åren. Om inte S-klass slår den numer till åren 7an så har du gjort bort sig rejält.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.