|
|
|
|---|---|
|
Har en 325 -93 med trasig topppackning. Har ev fått tag på en m52b28 topp o block, kan jag använda det + insprut o all kring utr inkl box från m50 motorn? //Jörgen | |
|
Låter tveksamt eftersom den nya motorn troligen har helt andra bränsle/luft förhållanden/mängder. Sen har väl den dubbelvanos? Det är jag inte säker på.. men iallafall, för att vara på den säkra sidan, försök få med kabelhärva + box, sen är det ju bara tuta & köra.. glöm inte LMM också. |
|
|
Låter tveksamt eftersom den nya motorn troligen har helt andra bränsle/luft förhållanden/mängder. Sen har väl den dubbelvanos? Det är jag inte säker på.. men iallafall, för att vara på den säkra sidan, försök få med kabelhärva + box, sen är det ju bara tuta & köra.. glöm inte LMM också. |
|
|
det är det att den är lite brandskadad så boxen mm finns i himmlen //Jörgen |
|
|
Om du har en m52b28 från en e36 328:a så är det singel vanos som den har. Fast boxen och kabelhärvan från den nya motorn tror jag du också behöver, likaså med Lmm:en. Annan lamba tror jag också du ska ha. Annars finns det många 325 ägare som har uppgraderat sina bilar med m52 motorer, i synnerhet 2,8 liters varianten. Försök att hitta allting komplett, underlättar en hel del. Insuget från en 325 kan du använda men då förlorar du bottendraget i 2,8 liters maskinen och får bättre varv villlighet, själv tycker jag inte du ska byta insuget under färutsättning att du kör mest normalt och inte varvar motorn som en tok. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.