AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.051

m52b28 block o topp i en 325?

Visa användare
586
jorgen
M535 turbo
648whp...

Har en 325 -93 med trasig topppackning.
Har ev fått tag på en m52b28 topp o block, kan jag använda det + insprut o all kring utr inkl box från m50 motorn?

//Jörgen
ma
597
magican
E36 328 Coupe
Låter tveksamt eftersom den nya motorn troligen har helt andra bränsle/luft förhållanden/mängder.

Sen har väl den dubbelvanos? Det är jag inte säker på.. men iallafall, för att vara på den säkra sidan, försök få med kabelhärva + box, sen är det ju bara tuta & köra.. glöm inte LMM också.
ma
597
magican
E36 328 Coupe
Låter tveksamt eftersom den nya motorn troligen har helt andra bränsle/luft förhållanden/mängder.

Sen har väl den dubbelvanos? Det är jag inte säker på.. men iallafall, för att vara på den säkra sidan, försök få med kabelhärva + box, sen är det ju bara tuta & köra.. glöm inte LMM också.
Visa användare
586
jorgen
M535 turbo
648whp...

det är det att den är lite brandskadad så boxen mm finns i himmlen

//Jörgen
MD
1.925
MD
BMW Sports Tourer
Om du har en m52b28 från en e36 328:a så är det singel vanos som den har. Fast boxen och kabelhärvan från den nya motorn tror jag du också behöver, likaså med Lmm:en. Annan lamba tror jag också du ska ha.

Annars finns det många 325 ägare som har uppgraderat sina bilar med m52 motorer, i synnerhet 2,8 liters varianten. Försök att hitta allting komplett, underlättar en hel del.

Insuget från en 325 kan du använda men då förlorar du bottendraget i 2,8 liters maskinen och får bättre varv villlighet, själv tycker jag inte du ska byta insuget under färutsättning att du kör mest normalt och inte varvar motorn som en tok.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.