AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
890

BMW 735ia vanliga problem o reperationer?

Hej funderar på att köpa en e32 735ia -87 tycker dom e så jäkla häftiga:D
då detta blir min första bmw(e 17år) och jag inte har någon större erfarenhet av dom tänkte ja höra nig för lite här och om ni ville dela med er av er expertis...
Först av allt tänkte ja bara höra mej för om vanliga problem med dessa bilar?
och va man ska kolla på i övrigt... vilka reperationer som e dyra o så vidare lite små tips till en novis på dessa bilar. går andra året fordon så de e inga problem med facktermer;)
har kollat lite på nåra bilar o den ena skulle dom två data boxarna under bak sätet vara trasiga på så elissar o tacklucka skule inte funka lr något dåligt... kan de vara dom som e felet och bara att byta? isåf hur mycke pengar...? kan tänka mig köpa beg..
den klonkad också enligt uppgift från kardan... men när man svängde höger vänster snabbt vid acceleration så försvann de när man svängde åt ett håll men inte åt andra...och återkomm vid acceleration...
tack på förhand...//2B

Too fast too live too young too die
en fråga till... de va en sån där kanpp på automatlådan som de står "S" "E" "M" på...
"S"=sport de vet ja...
"E"=ekonomi de vet ja också...
men det där "M" va e de?
först trodde ja de va nå "winter mode" liknande... men då borde de stått "W"
sen såg ja en annons som de stog automatlåda med möjlighet att växla själv...???
e jag helt ute o cyklar?
och om de nu e en sån låda va heter den och va heter motorn?
hur går de där me manuellt växlande till?
aja tack igen/2B

Visa användare
834
don-salvatore87
G31 520d xDrive M-sport -21 Sophistogrå Brillianteffekt metallic
Tjena!
Är också 17 år och äger en E32 730ia, har samma problem som du, att inte elhissarna, centrallås, takluckan, centrallåset och vindrute torkarna fungerar, har hört att det ska vara GM modulen där bak som kan strula, har bytt den men märkte ingen skillnad, kolla även säkringarna fram och bak !
Det som är viktigt när det gäller sådana bilar är motorns allmänna kondition, t ex tickar motorn? skick på kamaxel? glappar fläktkopplingen? tändkablar? kolla så att bilen inte misständer (det gör min), bromsar, avgasrör (dyrt), fjädrar/stötdämpare, bussningar etc
När det gäller karossen så är klart rosten viktigast, en rostig E32 är en skam, och att bara slipa ner samt bättra på duger inte.

Om du bor i GBG trakten så kan du komma förbi och prova nån av de 2 GM modulerna jag har, vem vet det kanske funkar.
okej don salvatore tack för dina tips och synpunkter...
tyvärr bor jag inte i gbg trakten.... utan i sveriges största betongstad:D nämeligen kungliga hufudstaden... hehe... pluggar i mjölby så ja hänger däri krkarna rätt mycket...
men men...
ja har inte köpt den ännubara kollat på den.... men fundera på att tjacka den
lite rost fanns...tyvärr har ja inte råd med hel lack just nu.... får isåf bättra på den...:( tattigt men´ändå...får åka så tills ja får råd... lr så lämnar a den till polarn han har rekond firma... aja ska komma ihåg dej om ja rör mej neråt i landet... för hur de än blir med just denna bil så kommerjag att köpa en e32...:D med stora fälgar!!! så grymt feta dom blir med de assa:P
hehe //2B

Visa användare
834
don-salvatore87
G31 520d xDrive M-sport -21 Sophistogrå Brillianteffekt metallic
hehe precis, finare bilar än E32 finns ej, satsa på ett par Alpina 18'-20', de gör sig bäst på E32. Hör av dig iaf du är där nere i GBG trakten -> don_salvatore87@hotmail.com

Lycka till med köpet!
:D dom e riktigt feta:D
de ska ja göra:D

tackar

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.