AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
645

Vill ha mer diskant bak...

Gu
280
Gurkan28
530DA M-sport 2006
HAr försökt fått bort högtalarna i hatt hyllan men får ej bort dom, tänkte sätta dit typ nå 2 eller 3 vägs högtalare låter inte bra när man sitter i baksätet inge diskant alls. Bilen är en bmw 535i 97. Någon som har bytt i hatthyllan. Några tips på bra högtalare.

Mvh Daniel

No Turbo shit - Just real power
He
3.464
Hewi
530iM-00 Immolarot II
118D-08 Karmosinröd
I min satt det inga diskanter alls bak utan bara 5.25" bredbands element så någon vidare diskant vart det inte , jag satte i DLS 425 Classic som duger bra åt baksätes passagerare pga dom stora magneterna så fick jag dock värma plastlådan som dom sitter i och trycka ut plasten ganska mkt för att dom skulle passa så DLS 125 Classic passar nog bättre.
För att byta dom så måste hatthyllan demonteras och sedan sitter lådorna med en skruv/st. Med lådorna i knät så får man skära loss skumgummit som sitter runt kögtalaren för att komma åt de fyra torx skruvarna som elementet sitter med.Vet också att Infinity Kappa 52.7i låter mkt bra men dom ligger på 1700kr paret och jag vet heller inte hur stor magneten är.
Gu
280
Gurkan28
530DA M-sport 2006
Är det bökigt att få lös hatthyllan??
har mds några bra högtalare?
vilken storlek är det bak i hatthyllan på en e39

He
3.464
Hewi
530iM-00 Immolarot II
118D-08 Karmosinröd
Storleken står i mitt inlägg ovan , Åk till MDS och lyssna först och sen åker du till BRL och lyssnar så kan du själv avgöra vad du får för pengarna.
Gu
280
Gurkan28
530DA M-sport 2006
men är det svårt att få bort hatt hyllan elelr??

Gu
280
Gurkan28
530DA M-sport 2006
ingen som vet om de e svårt att få bort hattthyllan i en e39 sedan. Någon som har en beskrivning av nå slag.
Mvh Daniel

He
3.464
Hewi
530iM-00 Immolarot II
118D-08 Karmosinröd
På min som har fällbart ryggstöd och elgardin så gör man enl följande: Fäll ryggstödet , demontera samtliga klipps i framkant av hatt hyllan , skruva bort de tre M6 muttrarna som sitter under hatthyllan som är till elgardinen , demontera sidopanelerna genom att ta bort innerbelysningarna och demonter skruvarna till panelerna som sitter innanför dem , med panelerna borta så drar man bara ut hatthyllan(kan behövas lyftas lite också om man har elgardin). Mont i omvänd ordning
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.