|
|
|
|---|---|
|
Undrar om någon här har satt på dubbla ändrör på en e39 v8 på orginalljuddämparen. Det är bara för syns skull. Ja vill ej ha nå mera ljud. Och de ska inte kosta mer än en 500 ing HA kollat men de se krångling ut. Röret går ju lixom ut lite snett inåt bilen. Någon som ha nå bar förslag. Mvh Daniel No Turbo shit - Just real power | |
|
Köpte nya kromade på BMW till min 328:a. 243 spänn paret som man utan slit monterade på typ 30 sekunder. :-) Ett tips om det hela ---> Länk ///Micke Touringklubben: Länk |
|
|
Länk Så ser min ljuddämpare ut bak och då e de lite bökigare att få dit en dubbelpipa. Men kanske någon som har gjort något liknande eller? Mvh Daniel No Turbo shit - Just real power |
|
|
Såg lite jobbigare ut där!=/ Antingen behåller du original eller så köper du bara ett annat avgassystem som har dubbla utblås, eller så svetsar du själv på en ny ljuddämpare med dubbla utblås. Ser nog lite dumt ut o skruva på dubbla ändrör när originalutblåset är riktat neråt... Men det kommer väl ut avgaser från båda ljuddämparna va? Annars köp ett nytt rostfritt avgass. (om plånboken tillåter) så får du hållbarhet, lite lite mer effekt o ännu goare ljud! Lycka till // Ronelov ____ E30, E34 eller E36? |
|
|
Jo de verkar jobbigt. De komma inte ut rök ur båda. Det är bara ett rör ut ur den ena. och det är ju riktat neråt. Det är så orginal på alla v8 e39 utan m paket. De ska vara om man kapar jäms med ljuddämparn och svetsar fast en dubbel direkt på. Om någon har något bra förslag kan dom gärna komma med det. Bara det inte gäller att köpa en helt ny slutdämpare. Mvh Daniel No Turbo shit - Just real power |
|
|
Det är lite jobb o man måste ju bygga om lite i spoilern för att det ska se bra ut,men du jag har byggt ett på var sida kolla om du gillar var inte så svårt o det är helt kalas ljud i v8an nu!!!! Länk saund of music w8 |
|
|
Hej Kan du inte plåta lite bilder underifrån så man ser hur du dragit rören, det ser ut som en intressant ide. mvh Göran Min bil Länk |
|
| Håller med Forry på den. Fler bilder underifrån. Ser snyggt ut Tidaholmaren. | |
|
Japp..Upp med bilen på en lyft och kryp under den med kameran och dela med dej till oss som vill ändra på detta vidunder till avgassystem:-) Första gången jag svurit över Rostfritt avgassystem. Annars hade jag satt kapskivan i o fimpat bakre burken med vidhängande blindtarm o satt dit en normal sak... Fast man åste erkänna att nog har dom lyckats att göra bilen tyst. |
|
|
Verkligen en vaker syn....intressant! Man blir väldigt nyfiken på att se den underifrån...så jag håller med de förregående messen. Vissa gärna bild på undersidan. Kanske kan få bilen till att låta som en bil med V8 ska göra.....och snyggt dessutom. |
|
|
jag är oxså nyfiken. MVH-V8 |
|
|
Hej på er! Jag ska ficksa så att ni får se bilen underifrån men det tar någon vecka roligt att ni tycker de blev bra,jag e nöjd som f.. håller på o tittar efter spoiler att sätta där bak då blir det nog 100!!!! Riger fram o bakspoiler blir det nog eller är det någon som har annat förslag!? saund of music w8 |
|
| Tidaholmaren......undrar bara om det blir några bilder underifrån på din bil? Vill gärna se hur du har löst problemet.... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.