|
|
|
|---|---|
| Jag misstänker att jag har spricka i toppen/toppackning då jag måste fylla på vatten varannan eller vart tredje vecka. Undrar vad en firma skall ha för att slipa ventiler, plana, byta säten osv kostar om man lämnar in toppen? skruva av toppen och byta packnig kan jag ju göra själv.. Tips på prisvärd och KUNNIG verkstad i skåne? | |
|
Det gäller M50-motor utan vanos. BMW 525i 24v -90 |
|
|
Har du vatten i oljan, vattenläckage ut på blocket?? Är bilen svårstartad (går inte runt på första försöket)?? Om inte så är det nog något annat som läcker. __ BMW - When you need power and comfort. |
|
| Behöver du åtgärda topplocket kan du höra med Vege i HBG dom har bytessystem www.vege.se | |
|
Den blandar inte olja med kylarvätska eller tvärs om. Men den tar kylarvätska och misständer på någon cylinder på tomgång när man startar den.. Extra mycket när det är fuktigtväderlek som möjligtvis kan spåras till tändsystemet. Så tips på hur man kan ta reda på om toppen är sprucken är välkommet innan jag börjar riva. BMW 525i 24v -90 |
|
|
Håller på o skruva med en kompis i hans 518 M10-86, där hans topp är skev! Kanske har du samma problem? Har den gått varm innan dessa "fylla på vatten ofta"- problemen uppstått? Brukar väl vara så att dom lätt böjer sig eller spricker efter en varmkörning?! Men att du inte har vatten i oljan o tvärtom e ju bra! Mindre bra för min kompis:D(OljeVatten sörja i hela motorn). Äh, riv motorn o byt åtminstone toppackningen så kanske det blir bra! Hoppas det löser sig för dig! // Ronelov e30, e34 eller e36? |
|
|
Den har aldrig blivit varmkörd i min ägo.. Kylsystemet fungerar bra så den överhettar aldrig, står alltid på mitten oavsett man håller 230 eller i kökörning. Sen är det just det som är grejen.. känns inte som man river motorn bara för att chansa på att det är toppackning. Vill veta om det finns konkreta mätningsmetoder som visar på läckage i cylinder (och då snackar vi om väldigt litet läckage). BMW 525i 24v -90 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.