|
|
|
|---|---|
|
Är det någon skillnad på en M5 bakaxelklump 3.91 med diffbroms på 25% från min 540 klump med ASC? Vad har jag för utväxling på min? DANNE Min bil: Länk | |
| Du har nog en tväxling på 2.93 och ingen diffbroms... | |
|
Gällande ASC så tror jag inte den har med transmissionen att göra. Det är motorn som "stryps" tills hjulen greppar igen. ASC+T har jag inte riktigt koll på. Är det det du menar sitter i bakaxeln? stryps= tändpunkten senareläggs så att vridmomentet sjunker. |
|
|
diffbroms funkar inte med asc+t. vanlig asc funkar bra dock. dock skulle jag inte vilja köra med 3.91 utväxling då varvet vid körning skulle bli olidligt. Jag rekommenderar en slutväxel från E32 750 med diffbroms och 3.15 utväxling. Har en sådan själv men har dock inte monterat den än. |
|
|
Har nu köpt en diffad klump med utväxling 2:93 (samma som innan). Skall montera nästa Fredag. Ska bli riktigt kul att se skillnaden! MVH, Danjel (fd. Dandelue) Min bil: Länk |
|
|
Gick montaget bra?! Jag funderar också på att hänga på en diffbromsklump på min 540iA Är det bara att byta rakt av eller måste man meckla en massa? Är det värt att köpa en gammel begagnad diffklump från en bil som kanske gått en sådär 25000mil eller är det bara bortkastade pengar? |
|
Gemini__ |
Verkar ju rörar på sig med den konfiguration du hade tänkt ha först iaf: Länk |
|
Jo då. det funkade utmärkt. Inga problem med ASC som folk påstår. Däremot tyckte jag att det hade varit bättre att sätta diffspärrade klumpen på en manuell bil. Då kan man själv välja varvtal vid nerväxling. På en automatare hoppar kickdown i och så kanske det spinner och kanske inte. Man vet liksom riktigt inte... Danjel Min bil: Länk |
|
|
Vart hittade du den bakaxeln? vilken bil sitter den på orginal? /MVH Jörgen |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.