|
|
|
|---|---|
| vad ska man ge för en udda bmw 1600GT-65 rostfri hittar den ej på nätet letat som en galning tacksam för tips | |
|
Lär inte bli lätt att hitta en från 1965. Den tillverkades bara 1967-68 i 1259 ex. Egentligen är det en Glas 1300/1700 GT (tillv. 1964-67) som försetts med teknik från BMW 1600 Ti. Mats E BMWCS 3050 |
|
|
Här är några länkar, som du kan kolla in på den här Glas/bmw modellen, det står inte något direkt ang värde på en. Länk Länk Länk |
|
|
mats jag har varit och tittat på en 65a killen som har bilen har haft den sen den va ny |
|
| jag glömde tacka för länkarna | |
|
benny>> Även märkesklubbarna verkar vara överens med den källa jag har för årsmodellen så hur det kan finnas en 65:a undrar jag lite över. Ombyggd Glas? Av någon anledning felaktig årsmodellsbeteckning? (Fast första ägaren borde ju veta...) Mats E BMWCS 3050 |
|
| men vad ska man bjuda för den? gubben vet inte själv. Bilen e omlackad. skinn klädsel hyfsat skick utan att ha spruckit men rätt torr. 11000 mil på mätaren | |
|
Enligt Motor Klassik så är en perfekt -65 1700GT värd 14000 Euro. Ett körbart renoveringsobjekt 4000 Euro. Men det är i Tyskland och här är priserna lägre. |
|
|
På den här sidan: www.bmw-02-club.de/1600_gt.htm hittar man prisangivelser. De är indelade efter skick där Z1 är nyskick och Z5 är icke komplett rishög. Priserna anges i DEM. Vet inte hur aktuell prislistan är men beståndet av registrerade bilar i Tyskland per 31/12 1996 anges: 28 st! Gissningsvis skulle väl "ditt" ex. ligga i Z3-Z4, dvs. ca 10000 DEM. Skulle väl motsvara ca 45000 SEK. Mats E BMWCS 3050 |
|
|
PÅ den adressen kan man köpa instruktionsbok och rephandbok (på tyska antagligen, me ändå): www.bmw-veteranenclub.de/Kopierverzeichnis/NeueKlasse.htm Mats E BMWCS 3050 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.