|
|
|
|---|---|
|
Hej som jag skriver vad tycker ni om 530 hur är bilen karaktären på den är väldigt sugen på att skaffa mig en sådan eventuellt en 540 men vad jag undrar är hur den känns med V8 på 218 eller vad den är på räcker den motorn Bimmer | |
Amethyst |
Självklart räcker den! Kan köra bade i 30-50-70-90 samt lite 110kmh när det är tillåtet. Skämt åsidå. Motor karaktären är underbar sånt vrid från 3500v å uppåt, Själklart vill man ha mer, nu vill man ju ha en 540 och hade jag haft det så hade väl en M5a hägrat. Man vänjer sig snabbt vid det man har. Har du råd med de extra kostnader som en 4,0a medför så köp en sådan. Men vid 530köp så kommer du inte ångra dig heller. Mvh Kalle BOOM BOOM BASS Länk |
|
Tack för ett snabbt svar det var precis vad jag ville höra .. jo man blir ju van det mesta så.. men jag tänkte mer att en 530 kanske kommer att räcka jag kliver ju från en 320 upp till 530 eventuellt.. torde nog märkas rätt bra Bimmer |
|
|
Hej! Snabb fråga är inte 540 en 4,4 liters motor? MVH//Anton BMW - Der Deutsche Kraftwagen 320:n Länk |
|
| har en 530 o e nöjd =) | |
| Grizzli: Nej inte E34 540, den har "bara" 4.0, men däremot e39 540 har 4,4. (Tror det är så iaf) | |
HV-71 |
Kan bara säga som ovan inlägg att det är en hur skön bil som helst. Visst kan det kanke vara kul med ngt mer Hp men vem bryr sig. Du åker som en kung och kan skratta åt alla bråttom pellar i sina riskokare som till varge pris måste rejsa. Lycka till med köpet. Det är känslan inte farten! |
|
Bimmer67: Köp 540, du kommer inte ångra dig. Har 540 nu. Men hade en 530 innan. Det är som natt och dag i motorer... Min bil---> Länk |
|
|
Kalles "Amethyst" 530 är manuell det gör nog mkt till känslan. Mina 530 har varit automater och de var mycket segare särsklit från 0-30. Kändes som att den funkade normalt när man hade i s läget, annars kändes de mkt seg pga aut låda. -Phil |
|
|
Mina köp av 530 skedde enbart pga att de var lite bortglömda modeller = mkt mer för pengarna. Men nu börjar ju 540 gå ner i pris pga ålder och soppapris så leta ett tag och se om du kan hitta en vettig 540. -Phil |
|
|
Ok jag får fundera på det... ja visst vill man ha mycket under huven men jag är nog mera intresserad av komfort Bimmer |
|
|
Bimmer 67- Varför inte i så fall köpa en 7a? DANNE Min bil: Länk |
|
|
Ja du Dandelue den tanken har faktiskt också slagit mig men jag är inte riktigt förtjust i den karrosen .. men man får väl provköra en så kanske kännslan tar över .. ibland gillar man ju inte bilen förrän man provkört den Bimmer |
|
|
Håller med också,530 är en riktigt skön bil! även om nu 540 har lite mer klös i sig så duger 530 mer än väl...kommer absolut inte bli missnöjd! Har inte haft ett enda problem med bilen så länge... Monterade ett sportsystem för ett tag sen,och ljudet från 8:an nu kan man leva med ett bra tag till :) |
|
|
Jag är nöjd med min 530, inga fel och går bra. Om jag fick välja mellan en 530 eller en 540 så skulle jag ta den som jag tycker är snyggast och har den utrustning som jag vill ha. /Gunnar /Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.