|
|
|
|---|---|
|
Hejsan!! Funderar på att köpa en bil av en kompis,,, men det läcker olja mellan motor och växelåda,, tror självklart att det är packningen som har gett upp,,, eller finns det andra saker der kan bero på som kan bli mycke dyrare?? Nån som har en aning om vad det kan kosta och byta denna packningen?? Jimy Dolmen | |
|
Välkommen till AutoPower forum! Min 530 läckte oxå mellan motor och låda. Det var tätningen på utgående axel från motorn. Pris: 240:- för packningen och 2500:- för jobbet på ICKE BMW-verkstad. Pratade med många om problemet och bytte den aldrig då läckaget inte var så stort, behövde aldrig fylla på olja mellan servicarna. Läckan fanns när jag köpte bilen och den fanns där när jag sålde den, 3,5 år senare utan att den blivit större. ///Micke Touringklubben: Länk |
|
|
Okej,, men saken är den att det pissar ut olja,, så jag kommer nog att åka på ett apckningsbyte iaf!! hehe :) Men tack iaf!! Jimmy Dolmen |
|
|
Ja, pissar det så måste den självklart bytas. Min släppte någon droppe per dygn bara. ///Micke Touringklubben: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.