|
|
|
|---|---|
|
Jag har tidigare undrat om någon vet om att topplocket lossnar på modellerna E39 pga att en monteringsrobot dragit bultarna för hårt så att det blivit "gängpaj i blocket". Flera svar sa att det inträffat, men BMW Sveriges tekniska avd säger att det aldrig har inträffat. Frågan är om vem som har rätt. Jag är själv drabbad och en hyfsad dyr verkstadsräkning kommer. | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Det har förekommit vid några få fall här på forumet, men det var nog längre tillbaka än sökmotorn räcker, det var enligt uppgift en liten begränsad serie tillverkad i början på E39, tror inte att det var så långt upp som i 98 årsmodell. Jag har läst om det i något gammalt servicemeddelande som inte finns kvar längre i nyare versioner av TIS. Att den tekniska avdelningen inte vill kännas vid det vad säger man ?, som vanligt?? Den uppfattning jag fått är att BMW överlag är dåliga att läsa sin egen information vad jag erfarit under årens lopp. Och det är sällan de vill kännas av sina "problem" även om dom konfrotterats med sin egen info. ///MVH Hasso Länk |
| Enligt Total BMW's E39-köpguide så är gängpaj inte helt ovanligt om bilen kokat... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.