|
|
|
|---|---|
|
jag har hittat en e38 740 jättefin, men utan servicebok. kan man köpa den iallafall, den kostar bara 65.000 och är i mkt fint skick. hs99maby | |
|
Jag tycker inte boken i sig är superviktig. Går det bara att verifiera att bilen är servad på annat sätt tycker jag det är nästan lika bra. Tex genom kvitton eller tag kontakt med verkstäderna som skött servicen. Annars "försvinner" serviceböcker ibland ioch med att mätaren backas. Alltså kolla upp bilen extra noga. |
|
Scheckheft |
Hej Utifrån uppgifterna i ditt inlägg kan iaf inte jag svara ja eller nej på din fråga. Har du läst E38 begagnatguiden här på sidan? Har du utifrån det kontrollerat objektet? Jag säger även denna gång som så många gånger förr: noggrann kontroll, forska i historiken, kolla på fler exemplar och jämför. Mvh Scheckheft Länk |
|
Visst, ibland är det "fördelaktigt" för säljaren att serviceboken försvinner. Men lika ofta finns en rimlig förklaring. Om det finns kvitton på servicar, reparationer, olje-/filter-/reservdelsinköp och en "händig" säljare samt besiktningsprotokoll som styrker mätarställning, ev koll med tidigare ägare, kan man ändå göra en rimlig bedömning. __ Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.