|
|
|
|---|---|
|
Jag ska byta dörrlisten i bmwn (e39) men jag får inte loss den nedre instegslisten som ligger över dörrlisten. Jag har sök inlägg men inte hittat något med denna fråga så hur gör man? mvh/ AndersE | |
|
menar du den list som är av hårdplast eller listen som går runt dörren... den hårda är det snabbfästen på så den trycker man bara dit så fastnar fästena i hålen som sitter i tröskeln, dom brukar gå sönder när man demonterar dom. pröva att skjuta listen åt sidan. fästena sitter i ett glidspår under listen. |
|
|
Jag menar tröskellisten som sitter fast i dörrkanten och därmed ligger över jutättningslisten. Det går att skjuta den i sidled (1cm) men jag får ändå bort den även om jag försöker bända bort den. så är det någon som har något annat knep? mvh!AndersE |
|
|
Ingen som har gjort detta? mvh/AndersE |
|
|
Jag skulle verkligen behöva lite tips på detta! mvh/AndersE |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Man får rycka tag i den, bäst att ta loss ena änden och sedan dra loss listen framåt eller bakåt från sina fästen , oftast går nått sönder , men ibland har man tur, och den sitter kvar även om ett fäste går sönder, finns nya att köpa om duet gåt snett. Så det är rätta knycken som gäller tyvärr vad jag vet. ///MVH Hasso Länk |
|
Okej, det blir väl till att slita lite då! mvh/AndersE |
|
|
På E36:an så skjuter man den lite åt sidan har jag för mig... sen får man "bryta" upp den med lite våld... Antagligen knäcks nåt clips. Antar att det är så på E39 också... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.