AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
1.260

Excellent Cars i Huddinge?

samke
hittade en bil, en 740 e38. vill åka och titta på den, men hittar inte deras adress. var inne på deras hemsida, där fanns ingen adress.
någon som vet var excellent cars håller till?
Har aldrig hört talas om firman. Vad är adressen till hemsidan?
Hittade hemsidan själv. Länk för den som vill kolla. Jag kan bara säga att ett företag som inte har ETT enda registrerat telefonnummer, som endast består av två förnamn och vars enda adress är ett postnummer och en postort, har en hög nyimporterade bilar, använder utländska annonsbilder och som dessutom inte har bilarna reggade i bolagets namn (om det nu ens FINNS ett bolag).... Njaa... Spring, skulle jag vilja säga.
kilroy
Om man inte ens bryr sig om att stava rätt på en officiell hemsida så inger man inget förtroende...

Mvh kilroy
samke
okej.
försökte ringa men fick inget svar. får väl titta på nån anna bil. tack för svaren!
Killroy om du baserar dina bilköp på ett stavfel måste du leta bil i evigheter ;)
St
1.089
Stente
För tillfället ute ur BMW-träsket.
Precis, tycker hysterin efter en perfekt website börjar bli lite patetisk... Vi vet väl alla att bilhandlare inte är den typen som fokuserar på att allt ska vara perfekt och att deras kontrollbehov är obefintligt.

Ingen som har läst lite psykologi/ledarskapsteorier och vet att bilhandlare är gula personer? Motsatsen (blå personer) kräver total kontroll och ordentliga underlag på allt de tar sig an. Väldigt intressant när man omsätter det i praktiken och du verkligen ser igenom alla personer. :-)

Man ska dock komma ihåg att varje människotyp har sina för- och nackdelar. Hade du bett den blåa personen kränga på 4 däck inom 10 minuter hade det inte hänt inom en vecka. Så länge du vet vilken människotyp du talar med har du alltid övertaget och kan styra utvecklingen.
Nej, rättstavning är inte så viktigt för bilhandlare, jag besökte en i tisdags med ett antal trevliga vagnar, bland inbytesbilarna märktes bland annat en Enzo, en 911 GT1 för €900000, en 300 SL Roadster och en ny 959:a för att nämna några, deras Gemballa Cayenne, som inte stod där när jag var där, har stavfel i annonsen Länk

Mvh Stephan
kilroy
Jag förstår öht inte vad kvasiintellektuella teorier om bilhandlares personlighetstyper har med detta att göra?

Vad det handlar om är att se till att affärsrörelsen ger ett så seriöst intryck som möjligt, oavsett vilken "personlighetstyp" man tillhör. Jag känner personligen åtskilliga egna företagare i bilbranschen, därav flera med invandrarbakgrund. För att säkerställa kravet på ett seriöst och proffsigt intryck, oavsett "personlighetstyp", så låter man någon med garanterat gedigna kunskaper i svenska språket läsa igenom innehållet på deras hemsidor innan publicering. På så sätt undviker man att "stöta ifrån sig" presumtiva kunder.

Samma krav borde rimligtvis gälla för helsvenska företagare också...oavsett vilken bransch man sysslar med.

För övrigt håller jag med Anders N till 100 %.

Mvh kilroy
Är det hederligt, vitt och bilen jag är intresserad av är ärligt beskriven så struntar jag i både firmanamn och stavning.
St
1.089
Stente
För tillfället ute ur BMW-träsket.
kilroy: Citat: "så låter man någon med garanterat gedigna kunskaper i svenska språket läsa igenom innehållet på deras hemsidor innan publicering.
"
Jag har överhuvudtaget varken nämnt eller menat att det är invandrare som är skyldiga till stavfelen vilket du antyder skulle vara fallet. Som jag sade tidigare så tror jag att det i en bilhandlares natur inte ingår att korrekt stavning ska vara prioritet No 1.

"På så sätt undviker man att "stöta ifrån sig" presumtiva kunder."
Och hur vet du vilka mina kriterier är för att jag ska anse att jag är en presumtiv kund?
Att alla tänker som dig, "shit han stavar finans med finnans, vilken dåre, aldrig att jag handlar av honom".
Mina kriterier kanske är att hans hemsida är brun och jag handlar aldrig från hemsidor som är bruna efteersom jag blivit blåst på en sån site sedan tidigare.
Hyfsat trångsynt och trist enligt min mening...
kilroy
Stente*

Jag har aldrig påstått att du specifikt menar invandrare. Jag däremot tog upp några invandrare i min bekantskapskrets som goda exempel.

Det här har ingenting att göra med en "trång och trist inställning", det handlar uteslutande om att agera professionellt i sin yrkesroll som egen företagare. Dessutom finns det ett klart ekonomiskt incitament eftersom det finns en grupp presumtiva kunder som retar sig på (eller av andra anledningar) ratar företagsbaserade hemsidor med stavfel. Med andra ord så betyder det fler presumtiva kunder om man bemödar sig att använda 5 minuter till att kolla stavningen...

Mig veterligt finns det inget som pekar på att just bilhandlare skulle vara mindre nogräknade när det gäller stavning jämfört med företagare som legitimerade hudterapeuter, rörläggare, pizzaägare eller advokater.

Det kan man ju kalla en "trångsynt och trist" inställning...

Att man sedan hittar fler oseriösa bilhandlare jämfört med många andra typer av egna företagare är ju en helt annan diskussion...

Mvh kilroy
Ch
75
Chiles
X5 4,4 -04
996 Gt3
"Vår specialitet är nyare, fullutrustade och välvårdade tyska kvalitetsbilar.
Vi har alltid ett antal fullutrustade kvalitetsbilar i lager"

Ursäkta gnället, men jag är bara LITE TRÖTT på uttrycket "fullutrustade". Inte så många bilar som verkligen ÄR fullutrustade.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.