|
|
|
|---|---|
|
Hej. Jag åkte i fredags kväll vid 19.30 på E20 strax innan Skara (tror jag att det var, åkte mellan Göteborg och Örebro). det blev 70 och jag saktade ner, men när jag såg att det verkade bli 90 igen en bit längre fram så slog jag på farthållaren igen så att bilen accelererade upp mot farten jag hållt på 90-sträckan innan. Då får jag se något blått och vitt på vänster sida om vägen. Jag slänger mig på bromsen med vetskapen om att det antagligen är försent. De j-rna stod en bit före 90 skylten. Det var tre bilar, en buss som stod 90 grader och två V70 som stod snett bredvid. Jag såg ingen ute men tänkte att de kanske satt i bilarna och väntade på att bli stoppad lite längre fram. Men jag blev inte stoppad och såg heller ingen poliskontroll på hela resten av vägen. Nu undrar jag så klart om jag ska gå med ångest och vänta på att det droppar ner ett brev i lådan med ett bötesföreläggande, eller blixtrar det till om det satt en kamera i bussen? Är det ngn vänlig själ som kanske vet mer om hur det fungerar? /Johan | |
| Man märker definitivt blixten i en sån mobil hastighetskamera. I synnerhet på kvällen kan jag tänka mig. Jag tror inte du har ngt att oro dig för. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.