AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
2.092

har bytt till elstolar men det funkar inte

kan någon svara mig på vad jag behöver göra för att förar stolen som jag har bytt till skall funka kontakten fanns under matta och passade direkt i el stolen men den funkar ej den är sten död
är det något relä som behöver kompleteras eller säkring och var sitter dom iså fall

micke
Ulke
Är stolen försedd med minnesfunktion så skall den även kopplas till de motsvarande elspeglarna om de finns.... I annat fall har jag för mig att man skall koppla in jordkabeln til elspeglarna i alla fall för att få stolen till att funka....

Kanske någon som kan fylla i lite :o)

mvh Ulke
hur vet man om stolen har minnesfunktion sitter knapparna på stolen eller i dörren till minnet

micke
Sp
3.093
Spajjjs
330e Touring -22 Mineral grey
på min e46 som har minne finns knapparna för detta på sidan på stolen..

Visa användare
187
widehall
Bmw123d -09
alpivit
m-sport
Godkväll!
Har sökt här på forumet ang. inkoppling av elstolar med minne i e34!
Sprang på en inredning till vår bil som jag inte kunde låta bli att köpa.
(Detta sedan jag beslutat för att behålla pärlan 1,5år framåt.En UNDERBAR bil!!!)
Det är en m5 inredning med minnessportstol på förarsidan.
Passagerarstolen har jag konstaterat via forumet att det är bara plug&play medans förarstolen bjuder på mer pyssel så fort det gäller stol med minne.
Jag som är lättlärd men okunnig angående detta söker utförligare info.
Under stolen finns en liknande kontakt som under passagerarstolen med något stift mer. Under stolen sitter 3kontakter till varav en gul kontakt.
Någon nämner bla en brun/orange kabel som skall jordas?? Någon som kan precisera detta ytteligare. Har inte minnesspeglar eller dylikt.
Inredningen är med elnackstöd även till det 2delade baksätet.
Söker även mer info om dessa då sladdarna var avklippta. Är det bara att koppla in direkt eller behöver man koppla via någon box eller motstånd?
Många frågor som jag behöver hjälp med.
Tack på förhand

Ka
5.697
Kane
Audi A6 Allroad 55 TFSI 340hk
Om originalkabelstammen följde med till förarstolen måste den som skall gå fram till höger backspegel jordas. Om inte får du leta reda på den avklippta delen och jorda den. Annars funkar inte stolen.
Visa användare
187
widehall
Bmw123d -09
alpivit
m-sport
Kane:
Vilken av kontaktstyckena går till elspegeln?
Fick med kontakter varav en gul som säkerligen passar i stolen.
Har du koll på vad de 3 kontakterna går till??
Är det den brun/orangea sladden som skall jordas eller??

Ka
5.697
Kane
Jag kommer inte exakt hur det såg ut. De stora kontaktstyckena under stolen var bara att plugga in. Trixet med jordkabeln var att högra spegelns kabelstam måste jordas trots att man inte har minnesspeglar.
Jag skickar ett mail med schema som du kanske kan ha nytta av.
Visa användare
878
rodge
Bmw 745 e65
Kane: Har själv liknande problem så du får jättegärna maila mig också.

//rodge
BmwCS #5251
Ka
5.697
Kane
Gjort!
Visa användare
187
widehall
Bmw123d -09
alpivit
m-sport
...tackar "Kane" för det snabba mailet. blev inte så våldsamt klok på detta men jag skall jaga tag på en elsnubbe som är mer van vid att läsa elscheman än jag. tackar .....

Visa användare
187
widehall
Bmw123d -09
alpivit
m-sport
hej igen...
Den gula kontakten under stolen ....-kan den möjligtvis ha med airbagen att göra??
Visa användare
187
widehall
Bmw123d -09
alpivit
m-sport
Hej igen!
Lustigt ibland när man inte får vissa frågor ur huvudet.
En god vän sa till mig att det är kanske så att den gula kontakten under stolen har med airbag att göra. Det jag funderar på är....
Eftersom denna inredning är från runt 91-92. Fanns det airbag då i e34??
Om det är så att jag har den tilltänkta kabelstammen fast avklippt en bit ifrån stolen,kan jag då jorda den specifika kabeln 6 därmed få full funtion i stolen med minnet & allt vad det innebär??
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.