|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
|
Tjo, hur många rpm ligger era 320 e36 på i ca 120 km/h? Min ligger på dryga 3500 rpm. DTM system och rak 6a ;) | |
|
hehe kanske ska tillägga att det gäller 5ans växel då, men man kanske förstår endå =) DTM system och rak 6a ;) |
|
|
Lite drygt 3000 rpm. Se även denna tråden: Länk /Olof Überlegenheit aus Bayern |
|
| Vi borde ju ha samma å d stämmer väl rätt bra me min me ;) nån stans runt 3500 e d väl.. | |
|
hehe låter fint de =) svarar rätt bra på gasen också.. DTM system och rak 6a ;) |
|
|
Ja.. iaf om man jämför me min gamla mb 190e.. den låg på ca 2300 varv i 110 fast där hände d inget ens när man gick ner på 3:an :P. |
|
|
hehe surmersa ;p DTM system och rak 6a ;) |
|
| D menar du inte.. 320'n e ju faktiskt en rätt pigg "billig" bil.. man ska ju ha råd å äga skiten.. men va ja har märkt drar den rätt jämt me 170 hästars "svensson" bilar typ volvo 850 en å en annan ford focus eller va d va.. sen drog den rätt jämt mot en VR6 å polarns eclipse.. eclipsen har ju lika många hästar fast mindre vrid å andra sidan väger den bara 960kg..lite fusk..fast den bilen drar ja ifrån.. | |
|
haha härligt =) Jag tycker också att min 320 är pigg, har dragit endel måste ja säga hehe, och hänger på bra mot andra med mkt mera hästar. Sen beror det ju på hur dom sköter växlingar osv men 320 står sig bra och är lagom "billig". DTM system och rak 6a ;) |
|
| Ja ne visst e d så..vill ju inte påstå att ja e växlingsexpert men ja e försiktig me lådan oxå.. ja har märkt att "likvärdiga" automatisar e lite jobbit å hänga me men å andra sidan har dom ju annan utväxling.. ja brukar inte varva ur heller..e lite mer rädd om motorn ;) har liksom inte råd me nåra haverier.. | |
|
Lite taskigt att berätta då att min förra bil, mazda323f, drog 320e36 lite lagom styggt. Hade bara öppet filter och bytt slutdämp. Gick ganska bra med det och varva upp till ca 7800rpm utan problem, den hade 131hp orginal och vägde 1190kg. Har dock bytt upp mig till bmw nu. Snart så funkar bilen och då.... ska bara byta kopplingen först |
|
| ja d finns många bilar som drar 320 e36.. ja tog bara nåra exempel ;) utan vanos e ju en vanli 320 motor inte nåt vidare "stygg" .. jobbar ju bäst på högre varv.. å där tror ja jappsare har lite mer stygghet..brukar ju va så.. | |
|
hahah =) jo 320 väger ju endel också. Brukar inte heller varva ur min.. men ibland kan man inte låta bli ;P men man får passa sig om man inte har en varvstopp som jag .. =) DTM system och rak 6a ;) |
|
SpineKracker |
Det är inga problem att varva ur motorn, varvstoppet är ju satt så att motorn ska klara av full gas eller hur jag ska uttrycka mig. Är bilen servad kan man gott sota ur den lite då och då. Jag valde inte E30, E30 valde mig. |
|
hehe jo klart att man varvar till en 5500 rpm utan problem, men att fortsätta över 6000 vilket kan vara lätt utan varvstopp är ju inte nåt man gäran gör DTM system och rak 6a ;) |
|
| Ja spinekracker du har rätt men att köra i varvstoppet e ju inge hitt för motorn..inte va ja hört iaf.. rycker å sliter rätt bra..;) | |
|
nyligen köpt min 320 och tyckte den känndes lite seg i början men drog ur den rättså bra för nån dag sen och nu känns den riktigt mycket piggare så ibland så kan det nog vara bra att låta den gå till varvstopp antar jag, dock kanske inte allt för ofta :) ligger runt 3500rpm vid 120 |
|
|
Miklen: Eclipse som väger 960kg hmm...måste varit rejält lättad typ på det mesta. Hade själv innan en 320 med vanos och den var riktigt pigg, och bensinsnål. Faktiskt den bensinsnålaste bilen jag har haft, och då har jag haft minst 20 bilar varav 10 japanska. Mvh, Jan. |
|
| Jadu ja vet inte.. d står så i regbeviset.. eller om d va 980 kanske..:) Ja vanos hade inte vart fel å ha.. | |
|
hehe nope vanos e mycket bra, effekt å bränsleförbrukning. Men det är krångligare att skruva själv, men hur mycket skulle det märkas med en 320 icke vanos och vanos? eller dubbel vanos? både in å ut. DTM system och rak 6a ;) |
|
| U-turn: Snacka me polarn nu å han kolla.. ja hade lite fel..den väger 990 kg körklar.. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.