|
|
|
|---|---|
|
hallå. Jag har ett 2 kanals slutsteg inkopplat till bakhögtalarna(6*9). Nu tänkte jag sätta i baslåda och ett separat steg till basen. Nu undrar jag om jag kan använda mig av den redan dragna strömkaneln från batteiet, till bägge slutstegen. Kabeln är ca 1 cm i diameter. Och ska jag ska använda lågnivåutgången på det gamla steget till det nya.??? //Robban | |
|
Utan att veta alla detaljer, jo det verkar OK som du skriver. Lågpassfilter på det nya steget är bra, sitter kanske inbyggt? FP |
|
|
du Folke: Jag har inte köpt nåt steg ännu, men hade tänkt att köpa ett ganska litet med lågfilter inbyggt och bara driva basen med det. Det låter väl rätt OK? Sen, kan jag göra likadant med remote-strömmen som med strömkabeln, att fördela den till båda stegen med någon koppling? Jag ångrar mig stort att jag inte köpte ett 4-kanals-steg istället för 2-kanals. //Robban |
|
|
Jodå dela upp +kabel med ett "fuseblock" t.ex., så att stegen får varsin säkring ( och så klart ev alldeles vid batteriet med ) När det gäler remoten ta det lungt vissa Headunits pallar inte att man lastar för många steg på den utgången ( kolla om det står max ström på Head untien) eller hur mycket ström som remote utgångan tar på stegen, i bland kan man behöva ett relä där.. Men som du själv insett 4 kanalsteg är guld.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.