|
|
|
|---|---|
|
Att sitta och köra en M5 600 mil på semester var en dröm. Via Norge, Trollstigen upp till Åre. Sedan till Haparanda och till sist till stugan i södra Finland Kimito Det blev några bilder och klart kostade det lite pengar också men de var värt var enda krona. Här är lite statistik. Körsträcka 6098 km 734L bensin x 11.00 kr/L = 8183 kr Snitt bensinförbrukning 12,2 L/100 km Lägsta bensinförbrukningen 10,9 L/100 km Högsta bensinförbrukningen 13,7 L/100 km Snitt oljaförbrukning 0,82 L/1000 km Snitt hastighet 72,6 km/h Tid totalt i bilen 84,15 tim/min | |
|
Låter trevligt, och jag som tycker det är en dröm att åka 325 E30! :) Var själv nyss i Trondheim/Åre/Umeå. Tankade bl a för 13.95 skr i Norge. Jag var nere och nosade på 0,75 l/mil vissa sträckor. mvh |
|
kilroy |
Intressanta siffror, du har verkligen bokfört allt! Fast frågan är om man inte åker något mer komfortabelt i en E39 540, speciellt om man kör i Norden? På snabba kontinentala vägar gör sig nog M5:an allra bäst. Mvh kilroy |
| Hehe de slickar i sig en del olja M5:orna =) | |
|
Crisse Jepp, behöver inte byta så ofta. kilroy De här är min andra BMW så jag kan inte jämföra med några andra modeller. |
|
| Så man fyller på olja mer eller mindre varje gång man tankar? | |
|
Det låter som en helt klart osund förbrukning av olja i mina öron. // Mvh Andreas Min 540i6 Länk |
|
|
FFG: Kul med statistik! Och lika trevligt var det att träffa dig i Ekenäs! Om än vårt möte blev rätt kort, eftersom bla jag jobbade dygnet runt i somras:/ Hälsningar Andreas |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.