|
|
|
|---|---|
San |
Kan denna bil verkligen ha gått så här lite. Säljaren säger att han importerade den i december och har haft en ägare något som liknar landstinget här i Sverige. Ingen servicebok den hade dom gjort själva på egen verkstad. Den verkar se bra ut har inte varit o tittat på den. Inte sliten enligt säljaren. Länk Nu udrar ja om det är värt och åka ta en titt på den? Jag har läst många inlägg har på forumen och är tyvärr totalt novis på BMW men vill gärna köpa en men man vill inte bli lurad. mvh Stefan |
|
Varför köpa en bil utan servicebok...speciellt på BMW är en riktig servicebok mycket viktig! Om det är värt att åka och titta på den beror på hur långt du har antar jag..... /Simon |
|
San |
Tack för svaret men dom bilar ja har ringt på så verkar dom inte ha någon servicebok. Jag har 10 mil att åka. Det verkar vara svårt och hitta en bra BMW 525 för ca 65000:- som jag har tänkt att lägga på min första BMW. Är det svårt att hitta bra bilar eller har ja bara otur. |
|
Hej san, om du har tänkt att lägga upp till 65' kan du få en mkt fin BMW. Jag har faktiskt min till salu, men då får du åka lite längre, bilen finns i Jönköping... I alla fall så har jag en 525 Vanos -93 med 18" fälgar (värde 25') köpta i våras, 6mm kvar på däcken. Jag vill ha 65' för min som tillhör det bättre skiktet. Servicebok ser jag som en självklarhet. Håller med dig Simon, varför köpa en utan när man kan köpa en med? Utrustning på min är: AC, elhissar, ellucka, elspeglar, stolar med armstöd (grått tyg), Pioneer CD med 6 högt., vita blinker runt om, sänkt fram och sänkfjädrar bak medföljer, fjärrlarm (original), märkta rutor, lazurblåmetallic (absolut snyggaste färgen), delbart/fällbart baksäte, färddator och gsm-tele finns oxå. Breda originalfälgar medföljer. Besiktigad i november, med endast en anmärkning för difus ljusbild som givetvis är ordnad. Den har gått 18000 och är importerad -99 (skönt att slippa vägsalet...) Vill du se bilder är det bara att maila. //Daniel |
|
|
Glömde tipsa om att Vanos kom -93 och innebär bättre bensinförbrukning, 0,9l blandad körning jämfört med 1l utan Vanos. Mycket snyggare huv, grill och backspeglar kom oxå -93. //Daniel |
|
|
Varför importerar man en så gammal bil - det kan ju knappast ha lönat sig? Är den smälld eller nå´t? /Henrik |
|
San |
Hej Daniel skicka gärna bilder på bilen så får ja se om man blir sugen o köpa den mvh Stefan |
|
Sanden, Har du aldrig hört någon importera en 6 år gammal bil? Jag ser inget konstigt i det... Och NEJ den är inte smälld. //Daniel |
|
Lasse |
Min 525 91 har vanos motor |
| ..är det inte konstigt att alla importerade 525/325:or alltid alltid har gått 12000 mil, medans en liknande svensk gått runt 20 000, är det någon slags "default inställning" när man skruvar mätare eller? | |
|
Danneman, Du missförstod mig nog. Jag avsåg bilen San är intresserad av. Den är en 92:a, dvs 10 år gammal. Dessutom är den importerad i december förra året. Med dagens valutakurs kan det knappast ha varit ett fynd. Dessutom väljer importören att sälja bilen strax efter importen - man kan förmoda att han hoppas på en viss förtjänst. Summa summarum: hur kan detta löna sig för San? mvh/Henrik |
|
| eller rättare sagt, hur kan detta löna sig för säljaren? | |
|
Hej! 12500 mil på en -92:a är ovanligt lite mil per år. Den är ju 10 år gammal! När servicebokan saknas samtidigt skulle jag absolut inte lita på mätarställningen. Kolla med BMW, tex. LO-bil (021-816109) här i Västerås. De hjälper dig att kolla mätarställningen för 200 kr. Det är ju gratis i sammanhanget. Varför köpa en tveksam bil när det finns bättre dokumenterade bilar för samma pengar? Kolla BMWBörsen, jag gjorde en snabbsökning som gav runt 50 bilar! Mvh Johan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.