AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
671

Köpa ny bil, skumt HC

Mr_Knight
Har hittat en kanonbil i mina ögon.. 328 med två ägare, svsåld all historik å alla papper/kvitton sen ny 14000mil.

nu till min fråga.. alla värden har alltid varit perfekt på alla besiktningar, utom senaste där HC värdet var på 35 (100).. inte så farligt kanske.. men, har jag nått att vänta här, framtida fel? vad kan vara fel och är det nån som direkt avråder mej från köp?

tacksam för snabbt svar..

//Martin
Öhh...HC 35 är inget att "oroa" sig för...Bilen kanske inte va tillräckligt varmkörd/lika varmkörd som vid de föregående besiktningarna...
I mina ögon inget att oroa sig för...

Lycka till

Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Visst,allt kan säkert bara bero på lite dåligt uppvärmd katalysator,BMW 328(Bl.a) är kända för att vilja ha det "stekhett" i katten innan avgastestet genomförs..
Men om inte annat så skulle iaf jag "känna på" säljarens prutvilja i ett dylikt läge :)

Menar bara att det borde gå att prata lite runt detta faktum o få ned vagnen en smula i pris..
Avråda från köp enbart pga detta kan man dock absolut inte göra..Iaf inte jag.
Du kan ju fråga säljaren om förhållandena innan denna besiktning genomfördes,dvs t.ex om bilen fick stå länge innan besiktningen,på ett "smidigt" sätt då.

Mvh Janne.
Ni
213
Nisse977
550i -07 M-Sport
130i -07 M-sport

327i -87 Turbo,
673hk 900Nm
Hej!

Jag hade ett HC på 250-300 på min 535i -91 jag hade för några årsen... Detta berodde på dåliga tänddelar... Det som byttes var: tändstift, tändkablar, fördelare och rotor.. Jag minns inte vad jag fick i HC värde efter bytet.. men långt långt under 100 som det får vara i alla fall.

__
Nisse Ljung
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.