|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Så vad tror panelen? Nu är den tagen till pedantskick och då måste man ju köpa sig något nytt att göra, ja jag vet att jag är i dum i huvudet:) 318ti Compact 1995. 3 ägare varav 1 i 10år. 11.000mil Röd Antracit klädsel. A/C, ny kondensator och fylld Larm Hissar Avtagbart drag Sportratt Stereo med Cdväxlare o rattfjärr MoK värmare 16" Paralellekerfälgar med nya Kleber 225or 15" plåtfälgar med nya Michelin dubbfria Nya ruta Nyrekondad Alla papper sen ny Nyskattad o bes Massa mer.... | |
|
Hej, Jag tror på ett slutpris på runt 35-40kkr. Verkar som att compacterna generellt är rätt kalla på marknaden. Stort plus för fungerande AC och låga mil, borde göra dem med milskräck förtjusta. |
|
|
Ok,är den så fin som det verkar+förhållandevis lågt miltal, så tror jag nog att slutpriset bör?? hamna ett "par tusenlappar" över 40'. Jag skulle nog satt ut den för minst 45',varför inte 50'. Mvh Janne. |
|
| Jag tycker 35' låter alldeles utmärkt. Då kan jag ta den som andrabil ... vid sidan min fullmatade 7-serie ;)) | |
|
Jag har en 318ti-95 silvermetallic med samma specifikationer som din inklusive den nya rutan som gjorde underverk för "nybilskänslan"... Har en lite annorlunda färgsättning på den invändigt nämligen knallblå...låter bizarrt men är riktigt snyggt mot silverfärgen... Har själv tänkt sätta ut den om ett par veckor för 45-49000:- men då bör det tilläggas att jag bor i Norrland där bilpriserna är högre samt Compactutbudet ytterst begränsat, misstänker även att jag inte har lika fin puts på min som din då jag använder den som pendlarbil till en dammig gruvmiljö samt känner till din putsmani... Hursomhelst är det en rolig och varvillig liten kärra, men nu har jag ägt den i drygt ett halvår så då är det dags att förnya sig. "BMW behöver turbo lika mycket som Concorde behöver propeller" |
|
|
Här är lite bilder på bilen Länk Ska man annonsera fär 49 k? Asken |
|
|
"Lite bilder" hmm... Tycker gott du kan göra ett försök på 49K Min 318ti skulle behöva en riktig genomkörare med rengöringsmaskinen som du använde till inredningen, finns en sådan maskin att hyra eller? Min mor har någon slags ångtvätt hon blev pålurad av någon dörrnasare för en herrans massa år sedan, man kanske skulle prova den... |
|
|
Länk Här är en snarlik. Jag gissar på att 45-50 kkr är ett vettigt utgångspris. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
En nyrekondad och fräsch bil får man lätt 10k extra för är min erfarenhet. Jag lämnade bort bilen för att få den polerad och kemad. Börja med att dammsuga bilen noga och torka av alla paneler med en disktrasa vrid ur i en hink med lite diskmedel och ev lite aftershave i för god doft. Putsa sen fönstren och kolla inredningen hur mkt som behöver göras. Tror man kan hyra sådana där maskiner men ibland räcker det nog med att kema sittytorna det gör mycket för intrycket. Kolal med en rekondare nära dig om de inte kan polera bilen och göra en lätt kem. Asken |
|
|
För en som har leasat bilen i fråga kan intyg att bilen går bra,bra utrusting för C, perfekt som andra bil eller pendlarbil, drar nästan ingen soppa alls. Asken: Är inte M6 bättre men det kanske vi får svar i morgon:)) |
|
|
Vad tros om den här annonsen, nått missat? Skall bifoga nån bild sen jag tagit ett par nya. Länk |
|
|
Ja där fanns väl allt och mer därtill...tycker dock du ska utesluta "tjejbil" i slutklämmen annars måste jag väl överlåta min pendlarbil till sambon ;-) |
|
|
Spontant intryck: för mycket text. Är också lite skeptisk till uttryck som "tjejbil". Det fungerar möjligen om det är en tjej som säljer. Don't dream it, drive it |
|
|
Tack: Sågat ner texten en del.. Bättre eller minska ytterligare? Asken |
|
|
Nu ser det mindre mastigt ut fast all viktig info finns kvar där och tjejbil/pendalbil osv är borta..den som köper en compact kanske inte vill bli instoppad i ett fack...en compakt kan ju faktiskt fungera utmärkt som alltiallobil precis som vilken annan vanligare bil i golfklassen. Hur som helst så uppskattar jag som köpare verkligen den typ av utförlig annonstext som du anammat i din annons, bara som en motvikt till din annons måste jag bara få länka till min kompis ytterst minimalistiska annons här på autopower... Länk |
|
| Sådär första visningen avklarad. Har bud på 44k. Känns inte riktigt vad jag vill ha 2 visningar till på några som verkar duktigt sugna... Ska man ta det? givetvis låter man de andra kolla första.... Sa att han fick fixa Insp 1 ochhjulbalans själv då samt v-däck ingick inte... | |
|
Asken, Var lite kall. Du sitter inte i sjön, ta aldrig det första budet :) Mvh, Kalle |
|
|
Såg verkligen fin ut på bilderna...JAG skulle inte släppa den för 44' när jag nu ser hur fin den är :) Sedan så vet?? vi ju hur noga du är om man har följt med lite här på forumet,så skicket på vagnen borde vara utomordentligt ;) Mvh Janne. |
|
|
Asken: Nog för att 5.000kr är en skälig prutmån, men jag hade ändå inte släppt den för 44.000kr med tanke på skicket och allt som är gjort med den. Om du väntar så hittar du garanterat en köpare på 46-47.000kr. Någon tusenlapp måste man ju gå ner för o göra köparen nöjd men man behöver ju inte vara överdriven. Om man som säljare bara prutar någon tusenlapp så kan man få omvänd psykologi för köparen eftersom han då tror att han köpt en kanonbil eftersom säljaren knappt gick ner i pris. - UTAN FRI FART STANNAR SVERIGE - |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Hade jag råd skulle jag utan tvekan köpa den och dumpa MB :) Tyckte bilen såg fräsch ut även innan rekonden och jag gillar jollemodellen. ///MVH Hasso Länk |
|
Jag hade ju chansen att köpa ;) men backade pga att tanten vill ha automat. (Jag tog hyrbil Asken: Så nu bär det av till Tyskland istället - åker nästa vecka!) Men jag tycker inte heller att du skall nypa 44. Blev duktigt imponerad av rekonden och skicket verkar vara något extra. 46-47-48 låter absolut rimligt. Håll emot. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.