AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
3.488

Trimning av 540i

Sida 2 av 3
ts
2.039
tsaros
E60 M5 -07 Lci
Daniel: Ingen av dom som hävdar att det gör skillnad har lyckats prestera några papper på det.

// Mvh Andreas

Min 540i6
Länk
Da
1.734
Daniel.F...
540i 6vxl touring-95 -Såld!
Konstigt att en så stor marknad lever på i stort sett placebo effekt eller falsk marknadsföring.

Mvh Danne

-Never feel sorry for yourself.-
ts
2.039
tsaros
E60 M5 -07 Lci
Inte alls egentligen, placeboeffekten är mycket stark :)

// Mvh Andreas

Min 540i6
Länk
Visa användare
2.765
ravve
Volvo V70R AWD -04
Placeboeffekten har en effekt som ingen annan... :-)

När jag har råd tänkte jag prova ett Unichip på min 540. Känns lite mer seriöst än ett vanligt chip. Någon som har erfarenhet av desa chip?
Ulke
Ajja 285 blås minst!!!

Där brast trovärdigheten totalt....men det är ju vad JAG anser....ni andra får döma själva.....

Min mätare slutar btw vid 260, och det skall mycket till innan den kommer dit...MEN toppfarten kanske ökar med 25 km/h med chip vad vet jag? så mycket extra topp fick inte ens min V70 T5 med chip, och den fick bevisligen över 50hk...

:o)

//Ulke
Visa användare
2.765
ravve
Volvo V70R AWD -04
Topphastigheter över 250 är väl ganska ovesäntligt?

Det är iaf mer accelerationen jag är ute efter.
ts
2.039
tsaros
E60 M5 -07 Lci
267km/h riktig fart har jag för mig att en manuellt växlad 540 sedan ska göra utan strypkoppel.

Att en 540 skulle göra 285 är bara dumheter, e39 M5 med 400hk och lägre utväxling når precis upp till 295km/h, och den har som sagt mycket bättre förutsättningar.

// Mvh Andreas

Min 540i6
Länk
Ulke
Att en 540 skulle göra 285 är bara dumheter, e39 M5 med 400hk och lägre utväxling når precis upp till 295km/h, och den har som sagt mycket bättre förutsättningar.

Exaktemento.....
Men jag menar inte att chippet själv har höjt topphastigheten på min bil, är en hel del andra saker med.. det är en hel del gjort med den ,planad topp. smiddakolvar uppborrad 3"dubbla sytem hela vägen sportfilter trimkamaxel chip då förstås annan växelåda ( värre) men men nog pratat om det nu ... det handlade ju om vilken chip som han skulle välja.:!" hur han än gör så hoppas jag det blir det bästa ( rätta chipet) e ju roligast i såna fall..! lycka till..:!
ts
2.039
tsaros
E60 M5 -07 Lci
nos4ever: Har du en manuell bil eller automatare?

// Mvh Andreas

Min 540i6
Länk
manuell.. :) ..! det e ett måste o ha växlar tycker jag..! :P
Visa användare
2.765
ravve
Volvo V70R AWD -04
Kan tänka mig att den går rätt bra? :-)

E34 eller E39?
Visa användare
2.765
ravve
Volvo V70R AWD -04
Kan tänka mig att den går rätt bra? :-)

E34 eller E39?
ts
2.039
tsaros
E60 M5 -07 Lci
Vem kom på den smarta idén att byta ut en låda som pallar för 800hk+ mot något annat?
Vad har du för cylindervolym nu?
Vilken firma byggde din motor?

// Mvh Andreas

Min 540i6
Länk
jo det rör på sig ganska bra..men dom sagt förra ägaren som trimmat den så man liksom bara flyter med på ett bananskal..hehe :)
Det e den gamla e34..-94.. så har mindre vrid originalt än din.." hehe

men e sugern på o köpa en M3:a och "slänga" i ett turbokitt... 56% effekt ökning... kostar 3000 euro.. så runt 30 000 :- då hehe... men som dagt det e mycket man vill..!

hare
Original lådan var defekt, så min polare byte den när han hade bilen..till en värre sa han när han endå skulle byta den..den e kortare så det går snabbare o växla.!
! cylinder volymen kan ja inte i huve..!"
hare
Visa användare
2.765
ravve
Volvo V70R AWD -04
Har du något exempel på hur snabb den är?

Du borde väl nästan hänga av en E39 med alla dom moddarna? Lär väl ligga på 340hk nu kanske? Vet inte exakt vad det gör men borrning, planing och kammaxlar låter vasst...
jo runt 340hk++ ..den går ganska bra kommer fårn början o hålelr i typ..!
aja..ska dra nu..! huiij
KamAXEL var det väl....? Tänk om alla 4 vore utbytta, M5 i backspegeln säger jag bara...

____
Reach the door with a breath and a scream.
Visa användare
2.765
ravve
Volvo V70R AWD -04
Jag antar att han bytat alla axlarna... byta en av 4 (?) är väl ingen höjdare?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.