|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
|
Hej, Jag tänkte bara höra andra åsikter om vilken chip som är "bäst". Ena kommer från Itsfun och ger följande: Original: 210 kW/286 hk vid 6100 rpm Vridmoment: 440 Nm vid 3600 rpm Toppfart: 250 km/h Med chip: 220 kW/299 hk vid 6100 Med Chip: 465 Nm vid 3600 rpm Toppfart: 265 km/h Pris: 2500 kr. Det andra är från Tuningchip och ger följande: Original: 210 kW/286 hk vid 6100 rpm Vridmoment: 440 Nm vid 3600 rpm Toppfart: 250 km/h Med chip: 232 kW/ 316hk vid 6100 Med Chip: 440 Nm vid 3600 rpm Toppfart: 265 km/h Pris: 4000 kr. Av egna erfarenheter, vilket är så att säga "bäst" och mest prisvärd om det enda man vill ha är en något snabbare bil. Hur mycket kommer det att påverka accet? Original ligger på 6,2 sek. Tack och hej! | |
|
Oj, missade lite såg jag. Chipet från Tuningchip ger: Med chip: 232 kW/ 316hk vid 6100 Med Chip: 480 Nm vid 3600 rpm Toppfart: 265 km/h |
|
|
Ett sugmotor-chip som ger 31 hp :-), lite väl bra för att vara sant möjligtvis på en vanosmotor.... men knappast annars. |
|
| Jo, men det var inget svar på frågan. Någon som vet? | |
| plocka bort fartspärren på en ochippad 540 och den kommer också att gå 265, det är jag helt övertygad om. chip ger inget (min uppfattning) vilken chippsäljare erbjuder bänkning före/efter mont.? den som vågar det med positivt resultat kommer att få sälja!! | |
| Någon? | |
|
Skulle ta itsfun's chip... Verkar vara mera seriöst, inte för jag tror att det finns 10 hk på chip, men verkar mycket mera troligt än 30 iaf |
|
|
aaa hejj..! det går visste att få ut mera hk/Nm med chiptrimning.... En original bils effekt ligger på 70-90% av motors riktiga max kapacitet. så med chiptrim kan man få ut mellan 10-25% mera hk/Nm ur motorn.. Min 540 fick 25Hk 30Nm ( bänkad) eftersom det e en 8:a så ger chippet ganska mycket medans 4:or o 6:or får runt 10-20 mera hk... och en turbo kan man klämma ur 30-55hk o 30-65 Nm... Fast det finns ju många "chip" som inte funkar.. men de som verkligen gör det e skit bra.." chippet med 30 skulle jag tagit. men de kke ger 20-25hk...men men upp till dig..:P /Robban |
|
|
nos4ever: chip på turbobilar kan ge betydligt mer än 30-65Nm men det beror ju på att laddtrycket tillkommer som extra parameter samt att vissa bilar i standardutförande har "strypt" vridmoment. I min egen så var ökningen med chip +52hk (+26%) / +125Nm (+44%). Bänkades din bil innan och efter monteringen av chipet? ___ //Ulf |
|
| jo...ja vet..men skrev det vanligast bara.." | |
|
nos4ever: Har du några utskrifter på bänkningen före och efter? // Mvh Andreas Min 540i6 Länk |
|
Ulke |
Japp ett bänkpapper innan/efter skulle övertyga mig, i annat fall går det bort som övrigt snicksnack.... mvh Ulke |
|
jepp...det fick jag..lr kille som hade den förre mig en gammal polare.. ! snubben som chippade bilen var seriös...han har dock slutat nu..! Min polare kände honom så han fick lite sk rabatt :D.. men men MLindqvist och bestämma hur han ska göra...! om han med 30hk chipet e seriös o bilen får den effekt så e det ju det klaraste valet för mig...! hare |
|
|
nos4ever: Har du möjlighet att lägga upp bilder på bänkningarna så vi andra får se dom? Om du inte har det så maila mig dom så lägger jag ut dom. // Mvh Andreas Min 540i6 Länk |
|
|
Har tyvärr inte det.... :S sry.,...! /Robban |
|
|
Maila mig dom så lägger jag ut dom då. // Mvh Andreas Min 540i6 Länk |
|
|
asså jag har inga bilder här.... dem är kanske hemma hos mina föräldrar i Dalarna..! därför ja inte kunde...annars kunde ja lagt upp dem själv..... :S /Robban |
|
|
Lite märkligt är det att alla som hävdar att det går att chippa fram fantastiska resultat ur bmw´s motorer inte kan prestera några som helst konkreta bevis på det. MLindqvist: Mitt tips till dig är att spara pengarna och lägg dom på något annat. // Mvh Andreas Min 540i6 Länk |
|
|
Hehehe....aja... kan ju tyckas det då..! men men inget o göra åt..! Huvesaken är att jag vet o det duger för mig..skiter fullständigt vad andra tycker... det e ju min bil så..! det går fan så mycket bättre med chippet iaf..körde den innnan polare chippade den..! mycket bättre gasrespons o axx direkt från början ..varvar upp direkt..! topphastigheten = 285 snabbaste ja kört med den iaf..! aja ...hare |
|
|
NÅGON av alla som chippat måste väll ha utfört en före/efter bänkning om inte annat så kanske någon känner nån som har papper på det... Man blir ju så trött på den eviga tveksamheten i detta ämne. Mvh Danne -Never feel sorry for yourself.- |
|
|
Okej ja förstår....! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.