|
|
|
|---|---|
|
Jag tänkte köpa 17" och ha 225/40-17 med yokohama A539 däck.. Vad säger ni som kör bana..är det bra val? | |
|
Är Yokohama A539 ett R-däck? Rent generellt är R-däck (likt gatdäck) klart billigare i mindre diametrar. En 328 E36 bör väl klara sig på 15" om du inte har monterat större bromsar än original. Kan du ha 15" eller 16" R-däck tycker jag du skall överväga detta. |
|
|
Jag hade tänkte köpa 17" med Yokohama däck typ 225/40-17 |
|
| Jag kör på 19" idag, och det känns överjävligt..... | |
|
På bana är det väl ingen direkt fördel med stora hjul, förutom att stora hjul rymmer större bromsar. Alltså, inte större hjul än vad bromsarna kräver. (Om jag fattat det hela rätt, rätta mig gärna.) Som Nocken skriver är ju de mindre dimensionerna billigare vilket kan vara ganska viktigt då däckslitaget är relativt stort på bana. Racerbilen: Länk |
|
|
okej.....men det lutar åt 16 eller 17 då |
|
|
Om du tänkt ha en uppsättning däck huvudsakligen för bana skulle jag rekommendera att ta en titt på Länk för tips. Skall du mestadels nöta landsväg medd däcken, men kanske ta något banpass ibland, bör du kanske överväga andra alternativ. |
|
|
Länk så ser A539 ut.....det nr ett gat/bandäck...kostar inte så mycket mer än vanliga däck... jag får dessa & 17" för 7500:- |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.