|
|
|
|---|---|
| Jag försökte alldeles nyss koppla in min JVC-stereo i min E30, men upptäckte till min besvikelse att det inte fanns några kontakter i bilstereoaffären som passade. Försäljaren påstod att det ibland kunde sitta märkesspecifika kontakter på importerade BMW. Är det någon som har erfarenheter av detta? Går det att fixa adaptrar till min bil eller är det fram med multimetern som gäller? | |
|
På dom importerade bilar (E36 och Golf III) jag bytt stereo på så har det varit standard märkesadaptrar för dessa bilmärken, dvs inget konstigt för att dom inte såldes som nya i Sverige. Dessa gick att köpa i en välsorterad bilstereoaffär. ___ //Ulf |
|
|
BMW har en stor multi plugg i alla bilar fr.o.m sent 80 tal, -01 bytte pluggen utseendei, i övrigt skall det passa med hjälp av en BMW-ISO adapter a ca 150:- i din välsorterade bilradio bodega (finns iof även på biltema) Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
| jag behövde också nån typ av adapter när jag satte in en clarion istället för bavaria bandaren i min e36:a -93. kostade några tior på biltema tror jag. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.