|
|
|
|---|---|
|
Har en 320 coupé -92 med elhissar fram, de fungerar inte riktigt, eller inte alls. Problembeskrivning: Vänster elhiss fungerar "sådär". Ibland funkar den inte alls, ibland "hackar" den sig upp/ner och man måste då hålla på o trycka typ; tryck, tryck, tryck osv, då segar den sig upp/ner. Funkar alltså inte med automatk att bara trycka en enda gång, man får alltså trycka typ 30ggr för o få upp/ner rutan. Ibland när man kör upp elhissen så kommer rutan snett vilket innebär att en springa uppkommer i ena kanten på rutan. Den automatiska justeringen av rutans nivå funkar oftast vid stängning/öppning av dörren. Höger elhiss är 100% död. Låter ett "klick" när man trycker på knappens ner-pil. Upp-pilen låter ingenting om man trycker på den. Inte heller den automatiska justeringen av rutans nivå funkar vid stängning/öppning av dörren. Vet redan om att det finns flera trådar som behandlar detta ämne här på forumet. Har dock inte lyckats få bukt med problemet trots att jag följt de instruktioner som funnits i dessa gamla trådar. NÅGON SOM HAR BRA TIPS ATT DELA MED SIG AV??? MYCKET TACKSAM!!! - UTAN FRI FART STANNAR SVERIGE - | |
|
Har förresten köpt nya knappar till elhissarna men ingen förändring efter detta. - UTAN FRI FART STANNAR SVERIGE - |
|
svintoleffe |
Högersidan elhiss, har säkert brunnit fast, DU får ta o skruva ner dörrsidan, o skruva loss motorn, o prova snurra den för hand. Går inte den, då får du ta en polygrip o vrida loss motorn, för då har den fasnat, gjorde dte på e-30 för oss. Det låter som att dne andra dörr sidan är glapp kontakt i, du har rengjort i dörrstolpen ifrån erg.? Ianat fall, så är dte glapp konakt vid motorn, elelr så kanske den ochså håller på o fasnar. Länk Bimmern MVH Leffe |
|
Min vänstra ruta hackade först sedan lade den av, jag fick köpa ny motor. Provade att smörja upp motorn före nyinköpet. projektmannen |
|
|
Mycket värdefulla tips! Ska genast kolla upp detta! TACKAR!!!! - UTAN FRI FART STANNAR SVERIGE - |
|
| Tackar, har samma problem med död hiss, fast det klickar i den.. måste prova detta :) | |
|
Om den bara går nån cm för varje knapptryckning tror jag att det är klämskyddet som är defekt - eller rättare sagt aktiveras hela tiden. Vad jag förstått som får man byta hela elmotorn. Mvh Daniel |
|
|
prova med att ta bort vänster dörrsida och sedan har du en kontakt som du kan ta isär och praya i lite kontakt spray.. kompisen hade samma fel och jag gjorde så där och det funkar kalas. Lycka till! |
|
kamelkungen |
Ta isär och rikta mekaniken, smörj med cilikon spray. Mina fungerar utmärkt efter den operationen. |
|
sadanber: Med andra ord menar du att klämmskyddet sitter i motorn. Jag tror inte en enda bmw -+1992 har kläm skydd. Pressar man ner rutan samtidigt som man tryck upp fönsterhissen så stannar inte motorn. Iaf inte på äldre bilar. Jag har själv samma problem: Trycker jag snabbt ner knappen i botter så ser man att autoöppning/stängningsfunktionen fungerar. Men den stannar efter ca 4 cm. Gör jag samma sak fast håller knappen nedtryckt så stannar rutan ändå efter 4 cm. Jag har öppnat dörrsidan 2 ggr. Tagit lös motorn och jag är även testat en annan knapp. Men felet kvarstår. |
|
| Har du kollat de 2 så kallade socker bitarna som stagen går in i längst ner i glidskenan. De är gjorda i plast och kan gå sönder, så de inte drar rutan rakt. Kan då bli att rutan kommer utanför gummit när rutan ska upp. Blir då för mycket motstånd och elhiss motorn stannar. | |
|
för att fixa vänster sida måste du ta bort dörrsidan och sedan i motorn finns det en rund magnet som har en tendens att "trilla ner", denna måste du fiska upp och sätta på plats igen! beskrivning på hur man gör hittar du i mektips här på autopowers gör-det-själv flik, klicka in där och sök på "Fixa elhissar E36" så finner du bruksanvisningen varför åka fort när man kan åka brett!! =) |
|
|
woops skrev i fel tråd haha varför åka fort när man kan åka brett!! =) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.