AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
669

Batteriproblem med carguard larm.

Bo
798
Bostedt
735iA -87
735il -91 (Manuell,diffbroms)
Chevrolet Blazer -99
Hej!
jag har ett carguard 850s i min 525a men nånting som har med larmet att göra drar ur mitt batteri på en natt....
låter jag bli att larma och bara låser med nyckeln så drar den inte ur batteriet.
vad i larmet kan dra så mycket ström?

nedanför glaskrossensorn som sitter på framrutan sitter det en liten blinkande grej med en gul liten knapp som ser ut som nån typ av reset knapp är det nått som ingår i larmet eller kan det vara nått annat...glasskrossensorn i sig blinkar ju också.

tacksam om nån har nått svar på detta!

Mvh Andreas

Mvh Andreas
Bo
798
Bostedt
735iA -87
Chevrolet Blazer -99
någon?
parolof
verkar knasigt, larmet i sig kan ju aldrig dra speciellt mycket ström. Enligt databladet drar det 12 mA i aktiverat läge. Fråga dem Länk om dom vet vad det kan bero på
Bo
798
Bostedt
735iA -87
Chevrolet Blazer -99
Märkte nu att den drar ur batteriet ändå om den står ett tag så larmet verkar det inte vara....

Mvh Andreas
Som du redan noterat, larmet kan det knappast bero på. Oftast är det batteriet självt om är orsaken. Kan behöva en rejäl omladdning (ett dygn minst) eller byte till nytt.

FP
gr
6
gromykov
328i-97
Har råkat ut för samma problem.Kollade batteriet på verstad men dom hittade inget fel på det.Jag köpte ett nytt batteri i alla fall sen var problemet löst.

Bo
798
Bostedt
735iA -87
Chevrolet Blazer -99
har kommit fram till att den drar tjuvström över säkring nr 20 och då troligtvis fläktstyrkortet som lägger spänning konstant på värmeventilerna så får väl kolla upp det....

Mvh Andreas
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.