|
|
|
|---|---|
|
Ljuger mätaren? 250 på mätaren med dubbdäck det var inte trevligt, bilen vandrade som en båt! Ny BMW ägare=Stolt sådan. | |
zr |
den verkar inte helt pålitlig!!!!!!!!!! |
| hmmm 250 med en 316 låter ju inte så sannorlikt. Sen kan man diskutera hur smart det är att köra så fort med vinterdäck också :) | |
| en toyota corolla(92) tar en 316.eller vad säger ni?...... | |
|
250 km i en 316 ? isåfall bör jag nog sikta på 340 med min i sommar |
|
|
Nja skulle tippa på att det är en liten glädjemätare du ligger inne med hehe, en rejäl sådan rentav. BMW brukar ju dock inte ha mycket glädjemätare, och absolut inte i den klassen. Mycket dubb kvar i däcken eller hehe? DieselPOWER |
|
|
Umm, det var väl ingen som sa att han körde sin 316? :) |
|
|
Däcktillverkarna rekomenderar väl oftast inte mer än 160km\h men det väljer man ju själv. Det kan ju vara en lösning att köra fort om man ångrar att man köpte dubbdäck. |
|
|
Samtliga dubbar sitter förmodligen som nitar i hjulhusen nu. Ola |
|
|
därför kör man odubbat :) King of the road |
|
emilo |
Har du rätt däckdimension??? |
|
Har du sportluftfilter och effektavgassystem? Enligt en del optimister kan det nog fungera! :) Men allvarligt talat, kan man fortfarande kontrollera hastighetsmätaren på rullande M-stationer? Isåfall kanske du borde göra det. Men å andra sidan om mätaren visar tokfel så riskerar du inte att åka dit för fortkörning! ;) Björn Markholm |
|
mackan 325 |
450 km/h med min 325ia stämmer det ???? ge gärnet!! |
| Hmm.......min 328 går nog bättre än vad jag trodde då.... :) | |
djhenk |
Det är rimligt att komma upp i 250 Km/h med en 316i + dubbat. Fritt fall i 10 sek. + en god dos hemlängtan. =) |
|
Svar till Robbe: Vet inte vad corollan har att ge. Men en sak vet jag; när det rör sej om så här gamla bilar så hänger det mycket på om de har sköts ordentligt eller ej. Finns så kallad (dåtidens) "värsting bilar" som är 10-15 år eller mer och som blir frånkörda av lika gamla mycket välskötta typ Nissan Micra eller nåt! :) Förövrigt axxar E30 316i bättre än E36 316i (som nya alltså!), precisera gärna vilken du menar. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.