AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
630

250 Km i timmen

Gr
16
Green316
316i 1993
Ljuger mätaren? 250 på mätaren med dubbdäck det var inte trevligt, bilen vandrade som en båt!

Ny BMW ägare=Stolt sådan.
zr
den verkar inte helt pålitlig!!!!!!!!!!
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
hmmm 250 med en 316 låter ju inte så sannorlikt. Sen kan man diskutera hur smart det är att köra så fort med vinterdäck också :)
en toyota corolla(92) tar en 316.eller vad säger ni?......
70
håkan lindqvist
320 ik -88 325 motor
250 km i en 316 ?
isåfall bör jag nog sikta på 340 med min i sommar
Ve
210
Velgro
G32 640D GT
Nja skulle tippa på att det är en liten glädjemätare du ligger inne med hehe, en rejäl sådan rentav. BMW brukar ju dock inte ha mycket glädjemätare, och absolut inte i den klassen.
Mycket dubb kvar i däcken eller hehe?
DieselPOWER
Su
554
SunKi
325i -92
Umm, det var väl ingen som sa att han körde sin 316? :)
Visa användare
498
Uhlmann
328iA Touring -96
behindertengerecht
Däcktillverkarna rekomenderar väl oftast inte mer än 160km\h men det väljer man ju själv. Det kan ju vara en lösning att köra fort om man ångrar att man köpte dubbdäck.

Samtliga dubbar sitter förmodligen som nitar i hjulhusen nu.

Ola

Visa användare
800
Wizzard
525Tds Touring -93
därför kör man odubbat :)

King of the road
emilo
Har du rätt däckdimension???
Har du sportluftfilter och effektavgassystem?

Enligt en del optimister kan det nog fungera! :)

Men allvarligt talat, kan man fortfarande kontrollera hastighetsmätaren på rullande M-stationer?
Isåfall kanske du borde göra det. Men å andra sidan om mätaren visar tokfel så riskerar du inte att åka dit för fortkörning! ;)

Björn Markholm
mackan 325
450 km/h med min 325ia stämmer det ????

ge gärnet!!
Co
8
Copkiller
328i Coupe´ -96
Hmm.......min 328 går nog bättre än vad jag trodde då.... :)
djhenk
Det är rimligt att komma upp i 250 Km/h med en 316i + dubbat. Fritt fall i 10 sek. + en god dos hemlängtan.
=)
Svar till Robbe:

Vet inte vad corollan har att ge. Men en sak vet jag; när det rör sej om så här gamla bilar så hänger det mycket på om de har sköts ordentligt eller ej. Finns så kallad (dåtidens) "värsting bilar" som är 10-15 år eller mer och som blir frånkörda av lika gamla mycket välskötta typ Nissan Micra eller nåt! :)
Förövrigt axxar E30 316i bättre än E36 316i (som nya alltså!), precisera gärna vilken du menar.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.