AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
892

Bromsar E30?

Nån som kan rekommendera några bra sport bromsar till 325 E30? Både skivor och belägg.

/Johan

Min E30: Länk

gt
574
gti_charlie
E91 320dT -08
E87 120iAM -10
E36 320iCab -99
vad är du ute efter?

lite hållbarare?
tåla mer värme?
långloppsprestanda?
sprintraceprestanda?
tål du gnissel/mindre bromsverkan på kalla bromsar?
vad används bilen till?

vad har du nu?

har du original är första steget att se till att de är fräscha och har bra bromsvätska, nästa steg är kylning, gör mer än man tror
nästa steg är att lära sig bromsa (här finns oftast mycket att lära... fråga hur jag vet.... :) )
sen kan du kika på t.ex. textar (lite bättre) pfc (ännu bättre)

sen, sist men inte minst: vad får kalaset kosta?

BMW 318is -90,
Idag sitter det några race belägg, standard bromsskiva och stålomspunna slangar. Är även MC bromsvätska. Och mina belägg skriker :( Inge kul. Så det vill jaginte ha på nya isåfall.

Det bilen används till 95% är vardags körning. De sista 5% kommer bli bankörning. Vill ha bromsar som är en bra kompromiss mellan dessa två.

Vet inte vad det får kosta. Har inget max så direkt. Men visst säg att 6000:- för skivor och belägg är max till alla 4 hjulen.

/Johan

gt
574
gti_charlie
E91 320dT -08
E87 120iAM -10
E36 320iCab -99
hade jag varit dig så hade jag:

1. Grejat BRA kylning till mitten på skivan.
2. Köpt en uppsättning Originalbromsar att köra gata med.

(hitta riktigt bra bromsar som inte gnisslar vid kallt är nog svårt...)
Precis som många byter däck vid banan tar det inte många minuter till att byta belägg.
jag har precis beställt en laddning bussningar till oken så de trycker mer jämt. kanske nåt för dig?
Länk

Karl Birgander, Kalmar
BMW 318is -90
Japp får väl se vad det blir. Har skickat mail till Forza ang Tarox grejer iaf. Japp blir en sån sats för mig också :)

/Johan

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.