|
|
|
|---|---|
Gialloturbo |
hej vad tror ni om en volvo TD04H-13C(sitter på 940) mf. på en m50 -91?? ska ladda ca 0,3-0,4 kan det funka? får den för en tusenlapp, vattenkyld. //Stefan |
|
Klart att det funkar, du kan sätta på en turbo som är lika stor som en flugskit och få det till att funka. Kör så där du, du märker nog tids nog att du byggt en vridbomb, att motorn kommer vara deppig, och du kommer ha baouta motryck. |
|
Gialloturbo |
NEJ MEN VAD KUL ATT DU KAN SVARA SOM ETT ARSLE! |
|
:) Turbon från 940 är förmodligen för liten. _______ /Chrille |
|
sise |
tur att ni verkar vara så trevliga på denna tråden hehe |
|
Ne men va söta ni är mot varandra här.. ;) Gullpojkar där.. =) Som sagt, den turbon är nog i minsta laget på din motor. Försök hitta en Mitsubishi TD0416T eller liknande. En sån pallar ca 300 hk. > JTP. Vi är inte experter från början.. glöm inte det. Du själv var nog inte heller så säker på din sak när du börade skruva. MVH. /Bonje Hellre liten och rapp, än stor och slapp!! /E30 |
|
|
Gialloturbo: Jasså? är _du_ ett arsle? Bonje: Så sant så, dumt av mig. Skyller på att det var mitt i ottan. |
|
Gialloturbo |
jag köpte inte turbon.. ska skaffa ett 9000 agg ist... |
|
jag har haft en 16t... nog funkade det fint (för det är ett superbra agg i övrigt) men kanske ta en liiite lite större bara så blire nog bra mot m50in. |
|
|
nejnejnej såhär ska de se ut på m50 (eller större) :) Länk m50 är högvarvig och effekten kommer vid högre varv standard, så om du sätter en liten snurra--> restriktor på höga varvern och massa vrid på låga men men du får en "lättkjörd bil som du slipper växla så mycket... //Thörn Länk |
|
|
Skaffa ett ms td04 (minst 18t eller 19t) isf Gamla 9k agg (T3or) är inget vidare tyvärr, trots större storlek=stenålder,taskigt flöde och taskig värme/effekt förhållande jämfört med MS TD04or. Länk |
|
Gialloturbo |
Hej nu har jag hittat en KKK24. av en arbetskamrat. den pallar väl med? har nån erfarenhet av den på m50? det sitter tyvärr ingen westgate på den är det någon som har ritning på en sån? mvh stefan |
|
Jag kör en T-70 på min M3. Kan jag varmt rekommendera. :) Its not the shit U talk It´s ´the way U drive!!!! |
|
Gialloturbo |
hehe behövs det på en M3a=)) hehe låter bra det |
|
hehe klart det behövs.. Får ju pisk av polarns Supra Mk4 me 600hk så nu ska han få smaka...... ;=) Its not the shit U talk It´s ´the way U drive!!!! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.