AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Import
37.194

Den nya stora tråden om DAT Autohus i Bockel

Sida 4 av 4
Ba
168
Baccala
530xdAT M-sport -06
Jag flög STH- Hamburg, Hyrbil till DAT. Men hade nog i efterhand tagit taxi från hamburg, hade nog varit billigare..... är ju bara ca 8 mil.
Visa användare
1.787
qsacage

BMW i4 M50 (G26) 2022
Onekligen billigt! Dock verkar nästan alla bilar vara högmilare.

Dessa objekt måste vara perfekt för svindlare att köpa, piffa upp, skruva ner och sälja i Sverige med X % påslag.
sO
91
sOFFe
X5 40d -11
Kollade flygpriser med SAS och är man flexibel vad gäller avgångar så kan jag flyga från Umeå-Stockholm-Köpenhamn-Hamburg för runt 2200 SEK eller till Bremen för 1900 SEK. Helt OK pris. Betydligt fler avgångar till Hamburg dock.

Avstånd från Hamburg flygplats till Dat är 89 km och från Bremen flpl är det 45 km.

Jag försökte hitta något hyrbilsbolag där man kan lämna hyrbilen på Dat Autohus men hittar inget, ni som lämnat hyrbilen där vilka hyrde ni från?
Visa användare
ProPro-medlem
2.226
Jörgen
530d G31
Alpina B10 4.0. Enda tillverkade med 6vxl :)
325 E30 Cab-93a
750i-96
750i-90 Sv.såld 6200mil.
Ett grönt bolag. Eurocar
PJProPro-medlem
2.617
PJ
730d-2016
X2 M-Sport xDrive20d
Maserati QP Sport GTS

En enkel Skavsta-Bremen från ca 100:-+avgifter med Ryan. Bremens flygplats ligger ca 6km från centrum, tar ca 20 min med spårvagn direkt utanför terminal. Bremen är också en stor jänvägsknut så lokaltåg mot t.ex. Rotenburg går var 30 min. Sen är det bara 14km med buss eller taxi. Ryan flyger till Bremen från Skavsta söndag fm. och torsdag em.

Mvh. Patric, BMWCS #4598
sO
91
sOFFe
X5 40d -11
Tack PJ!
Det låter som det bästa alternativet just nu!
M.
1.858
M.A.
320d Touring -17
320d Touring M Sport -21
Sedan är Bremen en förbaskat trevlig stad, som helt klart är värd ett besök.
Har stannat på DAT ett par gånger och tittat, och de har många trevliga bilar.
Ska till Holland om en dryg månad, med övernattning i Bremen. Så blir garanterat ett stop för att titta lite.
Sen som tips, om man är där. Så ligger Schulz-Classic, som handlar med klassiska bilar brevid Dat.
Länk
PJProPro-medlem
2.617
PJ
730d-2016
X2 M-Sport xDrive20d
Maserati QP Sport GTS

Instämmer, Bremen är en mkt. trevlig stad. Har varit där själv ca 10ggr. oftast i samband med Bremen Freimarkt som är norra Tysklands skördefest motsvarande Oktoberfest, München. sOFFe funderar du på att åka dit någon gång mellan 19/10 - 4/11 så är det full fart i Bremen pga. Freimarkt och hotellen kan vara fullbokade långt utanför staden, främst på helgen.

Mvh. Patric, BMWCS #4598
M.
1.858
M.A.
320d Touring -17
320d Touring M Sport -21
Vi åker veckan innan.
Brukar själv åka till Bremen i februari för Bremen Classic Motor Show.
En riktigt trevlig tillställning.
Visa användare
1.072
tompas
328i GT M-sport -14
635 CSiA -86
320i Cabrio -92
Har nu hämtat hem en bil från Dat Autohus. Tog flyg från Gbg till hamburg, därefter tåget till Rotenburg och taxi sista biten. Mycket smidigt får jag säga.

Dock var den bilen jag redan betalat med banköverföring, en BMW 116d -10, i ett mer bedrövligt skick än beskrivet. Kraftig krockskada fram som inte var beskriven och ett par till bucklor runt bilen. Påtalade detta för säljarens som inte kunde bry sig mindre, dock har dom ju ett SUPERutbud på bilar så jag började botanisera och fann mig en Mini Cooper Clubman D -09 i acceptabelt skick istället.

Så ett varningens finger får ändå höjas om man är pedant med skicket. Flertalet bilar är inte alltid i bra skick karossmässigt och flera saknade servicestämplar. Dock så är ju priserna därefter oftast. Sen var det en otrolig kommers på den dagen jag kom och leveransen tog ca 1 timme, dvs bara sitta och vänta med kölapp och blaskigt kaffe.

Jag är ändå nöjd med resan då priset på bilen var bra, men rekommenderar inte firman för den kräsne och trygghetssökande köparen då allt går på löpande band och servicen är obefintlig.

Till sist: jag trodde att DEKRA även kollade över bilarna maskinellt där, men visade sig att det bara görs kontroll av kaross och inredning. Provkörning är begränsad till att köra ett var på gårdsplan i max 50 km/h så lite hjärtat i halsgropen får man som van provkörare av bilar :)

Mvh Tomas
sO
91
sOFFe
X5 40d -11
Varför står det:
* Note on vehicle: Sold only to commercial and export customers.

På vissa av bilarna på DAT?
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Dom vill inte sälja bilen till en tysk privatperson då jag antar att dom då måste lämna någon form av garanti och genom att sälja till andra handlare eller på export så kommer dom undan detta.

___
//Ulf
sO
91
sOFFe
X5 40d -11
Kan man översätta detta med att bilen är behäftad med allvarliga fel som de inte vill ta ansvar för?
Inga sådana noteringar finns på bilarna som har denna text i beskrivningen.

Det låter iofs konstigt med tanke på det stora antalet bilar de säljer...... priserna skvallrar inte heller om att något är fel med bilarna.
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Har tyvärr inget bra svar där... ;) men ditt resonemang är väl så som jag själv funderat.

___
//Ulf
sO
91
sOFFe
X5 40d -11
Men i sådana fall så borde felen vara med i beskrivningen av objektet kan man tycka, det är ju inga vimpelförsäljare direkt som vill mörka felen....
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.