|
|
|
|---|---|
|
Har väldigt svårt för att bestämma mej för vilken sänkningssats (fjädrar) jag ska köpa. Bilen är sänkt på tok för mycket nu, har 11cm från backen upp till framspoiler nu och ännu mindre att gå på under bilen. Har funderat lite på 40/15 från H&R eller 50/20 från Wietec. Vill ha så lite glapp som möjligt mellan däck och skärmkant. Har 18"x8.5" med 225/40 däck på om det kan vara till någon hjälp. Kom gärna med råd och synpunkter, bilder är väldigt uppskattat. .................... Pärlan: Länk | |
|
Ingen? .................... Pärlan: Länk |
|
|
Köp en Sachs Performance väghållningssats. Sänker 30mm runtom... En lagom sänkning, inte vulgo. /Olof Überlegenheit aus Bayern |
|
|
40720 hade jag på min förra 325 coupe. De tyckte jag var lagom. finns nog nån bild på det där du kan se i min profil.. |
|
|
Hej jag tycker inte att du behöver sänka alls den såg ju redan lite sänkt ut Bimmer |
|
|
Bimmer67: "Bilen är sänkt på tok för mycket nu" /Olof Überlegenheit aus Bayern |
|
|
OK ja jag tyckte det lät lite konstigt då du skrev om sänkningen hade först tänkt att föreslå att du skulle byta så den blev lite högre... vad har du för säkning på nu??? Bimmer |
|
|
Läs första inlägget. BMW CS #5206 |
|
|
Länk Idag har Gullabo kört bilen igen och han var MYCKET nöjd! Bilen styr in mycket bättre än tidigare och har en makalöst bra vägkontakt var hans kommentar. ///Micke Touringklubben: Länk |
|
|
Ok sorry var lite trött har gått av nattskiftet ... ja men då tror jag att 50/20 skulle passa väldigt bra Bimmer |
|
|
Tack för alla svar, det lutar åt en 50/20 sänkning. Vill ha den ytterst lite lägre fram än en 40/15 sänkning. Någon som vet vad det kan sitta på för sänkning på min bil nu, märket är Kaw och den är 60mm lägre än en kompis 325:a som har M-chassi? .................... Pärlan: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.