|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Hej alla BMW ägare! Jag skulle vilja ställa några frågor. Jag jobbar på en BMW verstad. I dag levererade vi en bil som hade varit krockad. jag kör ut den till kunden som står och väntar utanför. Jag kliver ur bilen och talar om vad vi gjort. Kunden verkar ointreserad, plötsligt börjar han att skrika att det ligger lite damm i bilen och att vi är värdelösa och att han är medlem BMW klubben och att han har massor med BMW bilar mm. Jag blir helt paff, så jag bara går där i från och tänker stackars kille. Fråga: Är man mer värd för att man är med i en klubb & har massa BMW bilar? Får man behandla personal hur som helst bara för att man åker BMW? Vem tror han att han är?är han GUD? Och det värsta är att han är inte ensam om att bete sej så! OBS. det finns många trevliga BMW kunder också och en sån kund är alltid roligare att hjälpa! Mvh Joakim! Ps. Tänk på att bilmeckar är också människor. | |
|
Man kan ju undra vad vissa personer tänker med i bland alltså,eftersom man som säljare gör allt för att kunden ska bli nöjd, och att vissa har så svårt att förstå de... Har också ett jobb som innehåller väldigt mycket kundkontakt,så jag vet precis va du menar... Ett välkänt uttryck:"Kunden är kung! han betalar din lön" De är sant,så de är bara fixa till de som kunden vill... Men i detta fall förstår jag inte riktigt var han vill komma,skryta med att han många bmw? om de skulle va så är de väl lite fel person att säga så till..till dig som jobbar på bmw! :) du har nog kört fler bmw än han skulle jag gissa... |
|
|
Hade han många fel på bilen tro? Han kanske blev lite butter när han betalat... ;) Nej men visst, det finns rötägg överallt tyvärr. Synd att folk inte visar varandra respekt. Ni har säkert lagt ner en massa timmar på att fixa hans bil och sen blir ni utskälld som en hund. Finns inget människovärde i det direkt... Hoppas du får trevligare kunder i fortsättningen! Mig t.ex. :P "Den fege dör tusentals gånger, den modige dör bara en". |
|
|
Den typen av människor finns tyvärr överallt och jag tror knappast att hans beteende går att koppla till hans val av bilmärke. Jag har själv en hel del kontakter med människor på företag som är kunder till det företag jag jobbar på och även då majoriteten är kanon att ha att göra med så dyker det då och då upp någon som är född i en formsvacka... En kollega till mig dom är konsult pratade i telefon med en kund som ville att han någon dag senare skulle besöka dom i Göteborg. Kunden ville att han skulle vara där kl 9 och då det trots allt är 2-2,5tim att köra från Malmö och att min kollega behövde lämna barnen på dagis så föreslog han kl 10. Kunden säger då: "Är du pappa eller konsult?" Som Joakim säger ovan så är bilmeckar människor och det är även konsulter och alla andra... ___ //Ulf |
|
| joakim.a: Det verkar som att du bor i Stockholm? Tyvärr är nog den typen överrepresenterad där. Inte baserat på fördomar. | |
|
Det enda det säger någonting om är att den kunden har någon form av problem med sig själv ;) Tråkigt att just någon annan ska drabbas av hans personliga problem, vad det än må vara.. Inget med val av bilmärke. Tänkbara orsaker: Frugan stuckit? Barnen på avgiftning? Allmänt taskig inställning till livet och andra människor? Stressigare än vanligt på jobbet? Bensinpriset gått upp igen? "Hårt hållen" hemma? Negativ inställning överlag, pga negativa tankar om det mesta som "plötsligt bara händer" honom? Elak djäv*l från födsel'n ;) Egentligen så mår han bara dåligt själv(OBS! ingen medömkan bara ett konstaterande)... Men återigen tråkigt att det ska drabba en annan. Mvh Janne. |
|
|
Den där killen vet nog inte vad det innebär att respektera människor eller individer. Det är inte ursäktbart eller synd om honom dock är det djupt tragiskt. Sen om han har åsikter om att det är smutsigt i bilen kan man påpeka det på ett respektabelt sätt och ge folk en chans att fixa till något man inte är nöjd med. En kund har alltid rätt men inte när den har fel:) Asken |
|
| Kan tänka mig att det är ännu fler knäppgökar som kör Volvo! ;-) | |
|
Stavros: Det stämmer väl ändå inte??? Eller ser jag bara till mig själv och de människor jag känner? Knepiga typer finns det överallt. Haas: Citat: :"Kunden är kung! han betalar din lön" Nu är det väl ändå så att vi tillsammans betalar kungens lön, eller hur? ;-) Apropå topicen: Hämtade ut fars nylagade bil (200 mil hade den rullat) så visst hade man kritiska ögon då man synade resultatet. Man letade fel eftersom bilen var felfri innan. Hade det varit en nylackad jänkare hade man nog känt sig mer imponerad över hur skickligt plåtslagarna och lackerarna hade jobbat. Fick ut min smällda BMW från lack&plåt för något år sedan och eftersom den är beggad blev man riktigt glad när man hämtade ut den blanka och fina bilen :-) |
|
|
det finns idioter överallt, jag jobbar själv med kunder inom data. Har folk som kommit in och skällt ut mig för att dom själva inte fattar hur man tex öppnar bilder mm och får alltid påhopp om saker som microsoft ställt till med, men det är bara att tacka o ta emot och hålla god min. Man kan ju inte direkt vara otrevlig mot sina kunder även om man ibland önskade att man fick vara det :) Har även varit med om div saker där företagen ljuger rakt upp i ansiket på en och kommer med massa borförklaringar mm. Tex. en tv repartion som tog nästan 3månader och ca 50 samtal innan reparatören erkännde att han sabbat hela bildröret i tv:n, och en bilreparation efter kollition med rådjur som tog över ett halvår innan allt var fixat. Det slutade med att jag stod och kollade på när verkstaden fick fixa det sissta. |
|
Paap Reeder |
joakim.a! Vet inte på vilken firma du håller till ... men glöm det där. Inte värt att ens bekymra sig och få sin dag förstörd. Idioter finns överallt ... det vet alla som har med folk att göra. Tycker JanneT´s lista är heltäckande. Glöm den BMW- snubben ..... vi övriga är helt OK! MVH /// Paap R |
|
Bara en fråga: Reagerade han så för att det var lite DAMM i bilen? Hade han den inne för rekond eller mek? Om det handlar om damm så förstår jag absolut inte var det har med samanhanget att göra... Erat jobb var väl att fixa bilen, inte städa den åt honom eller? Om det rör sig om smuts från skitiga mekares kläder kan jag förstå att han blev sne... DANNE Min bil: Länk |
|
|
Ännu en anledning till att inte gå med i BMW CS... Keep Your Distance! |
|
Paap Reeder |
.... men clubsport? ... jag skall nu på träffen i Solna köpa två casterstag till min gamla V12:a. Med 20% är clubavgiften betald. MVH /// Paap R |
|
Det är inte ovanligt att man möts av otrevliga kunder, och på tal om Volvo. Jag jobbade på Liljas här i kalmar och fick in en kund som inte fick upp sin ruta som va utrustad med El-hiss. Även att det var väldigt mycket att göra och jag va på 5- direkten ordnade jag detta genom att ta hjälp av en till anställd som tog 5-direkten som vanligtvis inte innerfattar dessa jobb, han sa att han skulle köra hem och hade ca 50 mil och inte kunde köra med rutan nere vilket är stjälvklat vid en sådan resa, Jag bytte hans knappsats och problemet va löst, men vid demontering av knappsatsen ble det ett mickroskopiskt märke som inte syntes om man inte tittade NOGRANT, till min stor förvåning så vägrade kunden att betala Både för knappsatsen och arbetet.. Och sen är det ju tyvärr så att kunden alltid har rätt, det va bara att bjuda.. //BMW-Kimmo |
|
|
Folk är för trista! Det är nästan så att de letar fel. Varför monterade ni inte tillbaka det gammla knapparna och drog ner rutan åt fanskapet igen då? DANNE Min bil: Länk |
|
|
Han sa att han ville ha det nya men vägrade betala när det satt på, Är förbjudet enligt lag att ändra eller byta utan kundens medgivande. //BMW-Kimmo |
|
|
Han hade ju inte betalat för det... Det är också förbjudet enligt lag att själa. Ni skulle ha stått på er! DANNE Min bil: Länk |
|
|
Jo, men det va inte jag som gjorde avgörandet. Jag hade aldrig gått med på det. Hade ju chefer över mej som tog hand om det. //BMW-Kimmo |
|
|
När jag arbetade som rekondare på en Mercedesfirma för några år sedan, levererade vi en ny mercedes till en taxiåkare. Men kunden sa att det var olja i den nya bilen, varpå min chef sa att jag gärna fick hålla på med bilen hela eftermiddagen, för han såg precis som jag att det inte var olja, utan skuggor i klädseln. /Peder |
|
Paap Reeder |
Subidius! ... lider med dig. Många skäller på verkstäder hit och dit ... precis som på sjukvården. När man sedan får "se det hela från andra sidan" .... undrar man hur folk bara orkar. Var tvungen att sitta med en anhörig på en akut här i Stkhlm. Stackars personal!! Alla med tjänst på akuten borde få 5000:- + i månaden i nästa RALS. Jag skulle inte stå ut i 2 dgr. Nu menar jag inte med olyckshändelser utan med alla andra "fall" som är en spegling av det moderna sammhället. Precis lika gäller sannolikt om man står på andra sidan kunddisken i en bilverkstad. ... vissa är bara inte korrekt navlade ... Håll ut Subidius! MVH /// Paap R |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.