AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.028

Eftermontera telefon i X5 ?

Jag har kollat efter lite X5or nu och är på väg att skaffa en 4.4. Nu har jag hittat en som verkar rätt intressant. Den har det mesta i utrustning som tex navi, tv osv men den har inte telefon.
Nu undrar jag om det är enkelt att eftermontera bmw's telefon i X5'an? Nån som vet vad det kan kosta?

Bi
32
BimmerX5
Z4 2,3i -09

Hej, har en 4,4 från -03 utan telefon. Håller nu på att samla delar för att eftermontera en BT (Bluetooth) och jag kan tipsa om en mycket bra site för X5, www.x5world.com där det finns massor om bilen, inte minst hur man underhåller och eftermonterar div system/delar. Om bilen inte är förberedd för telefon saknas vissa kablqr, men allt detta går att köpa, se siten.
jo
551
joafog
BMW 535D F11
Hejsan!

Har precis eftermonterat BMW Professional telefon (SA 638)! Det var inga större problem, lite kabeldragning och en del kontakter som behöver bytas, men det gick utan större problem. Nu skall den bara kodas in via DIS:en också av BMW sedan skall det vara klart! Men av det jag sett hittils så verkar allt fungera som det är tänkt. Knappar på ratten, bilmonitorn , telefonen etc. fungerar enligt instruktionsboken! Kan också meddela att jag INTE hade förberett för biltelefon i bilen! EBA (Installationsanvisningar) kan ni få från BMW, det fick i alla fall jag via mail!!

//Jocke
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.