AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.528

påsättning av däck lund/malmö

nån som kan ge tips om schysst ställe som kan skifta däck mellan två fälguppsättningar?

jag köpte beg däck i somras och ville få dem påsatta på tomma fälgar, det kostade 500:- vilket jag tycker är rätt saftigt.
vill inte betala lika mkt för vinterdäcken som kanske bara funkar en säsong ändå...
500:- för fyra hjul är inte speciellt dyrt! Hör med Jörgen Svenssons Däck och Fälg i Lund.

Mvh,
Kalle
_______
E38:an: Länk
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Det är ju ändå lite jobb när du kommer med lösa fälgar och däck, dvs montering, balansering och samt av- och påmontering på bilen.

Behövde snabbt få på mina vinterdäck förra året och blev "tvungen" att köra in på Vianor i Malmö. Dom ville ha 700kr bara för att skifta kompletta hjul, iof ingick balansering av vinterdäcken. Ville jag ha sommardäcken tvättade så kostade det extra. Sen passade inte hjulbultarna på vinterdäcken så det fick jag köpa till. Summan för att skifta till vinterdäck samt att kunna köra hem med en hyffsat tvättad uppsättning sommarhjul gick på 1200kr...

___
//Ulf
500 kr låter normalt. Att jaga runt för att spara en hundralapp brukar bara resultera i att man lägger 200 spänn på bensin istället :)

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
Uf
34
Ufo Lindeman
528iA Touring -98
Malmös biligaste

Allt Med Bil & Däck
Agnesfridsvägen 190.Fosieby
040-549620

Syslar även med rostskydd.
cs
1.227
cstjawa
520IA 93
520IA 2000
Påsättning???? hehe

BMW e lag
påsättning var det ja. ;)

ja, det är väl ingen större kostnad om man köper nya däck för omkring 4000:- men om har fyndat beg däck för några hundralappar så känns det lite surt att påsättningen kostar lika mkt som däcken.
St
1.089
Stente
För tillfället ute ur BMW-träsket.
Hassouns Däck i Kvarnby är garanterat billigast.
Stente,

Har anlitat Hassouns däck en gång, och det gör jag aldrig om.

Mvh,
Kalle
_______
Ki
64
KimF
520d / F11 - 2014
Prova Däckmäster i Lomma...ska vara billigt och lättsamt
jag har hört talas om kvarnby-killen, varför har du dåliga erfarenheter därifrån kalle?
St
1.089
Stente
För tillfället ute ur BMW-träsket.
Precis, Kalle vad menar du? Om du bara har ett enkelt skifte att göra, vad kan gå fel?
ts
2.039
tsaros
E60 M5 -07 Lci
Jag är helt inne på Kalles linje, det finns en mängd anledningar till att jag inte hade gjort det, merparten av dom anledningarna lämpar sig inte för ett öppet forum.

Däckonline i Malmö är seriösa och har bra utrustning, annars så är även Euromaster kompetenta och trevliga.

Tror nog det blir svårt att slå priset på 500:- om jag ska vara ärlig.

// Mvh Andreas

Min 540i6
Länk
Att få fälgen kantad vid däckbyte är väl inte något man önskar precis... det är bara en av anledningarna. De andra lämpar sig inte för forumet.

Dessutom är Jörgen i Lund nästan lika billig, om inte billigare - och då blir det ORDENTLIGT gjort!

Mvh,
Kalle
_______
ErikNilsson
Kan bara hålla med ovanstånde. Jörgen Svenssons Däck och Fälg är stället du ska åka till!!! Jörgen vet vad han håller på med och är dessutom inte alls dyr.
Go
33
Goran Berg
540iA Touring-97
Kan bara intyga att Jörgen/Jörgen Svenssons Däck är att rekommendera. Gör sitt jobb snabbt och korrekt och till ett rimligt pris.

BMWigen
tack för svaren, ska kolla upp denna jörgen. ;)
ErikNilsson
Du finner honom bredvid Landernäs marmor vid Mobilia på Gunnesbo.
cool.

Bilen:
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.