AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
412

"Kontakten som styr innerbelysningen"??

Ki
620
Kidde
BMW 520d x Drive M Sport -16
Har (kanske en fånig och konstig) fråga;
När man öppnar dörrarna så tänds belysningen inne i bilen. Kanonbra givetvis, men nu är det så att när man öppnar höger bakdörr (och ibland höger framdörr) så fumkar inte belysningen. Har väl inte letat MYCKET efter "kontakten" som bör sitta där nånstans, men jag kan inte hitta nåt sånt. Var sitter dessa? Ser det ut som på "andra" bilar med en liten "pinne" som skjuts in när man stänger och åker ut när man öppnar, eller styrs detta på annat sätt? Verkar vara lite glapp vid höger framdörr, men bak är det heldött. Vänster sida funkar perfekt både fram och bak. Alla tips mottages!
Mvh
Kidde

Åtta burkar är fler än fyra.
zr
sitter i låsöglan i karossen lossa en skruv itaget annars trillar den invändiga plattan ner i tröskeln!!!

Visa användare
117
classe_bmw
BMW 320d -2012
BMW 523iA - 1997
<Åtta burkar är fler än fyra. !!!>

Kidde du måste ha haft 5:a i matte!!
Är du nöjd med bilen och BMW förövrigt?

Ska prova din färdator till helgen är det tänkt, vet du om ni har en annan ram till den, den jag har är inte djup nog!

6 burkar är idealiskt!!!!!!

KÄRLEK KOSTAR!
Ki
620
Kidde
BMW 520d x Drive M Sport -16
Man tackar för svaret! Får kolla det i helgen då.
Classe:
Självklart hade jag inte 5:a i matte!! Tvärtom. En 1:a faktiskt, men inte för att jag inte kan räkna utan för att man uteblev på lektionerna...
Nån annan ram kan jag nog inte hjälpa dig med. Testa på du bara!! Hoppas det funkar, så jag kan få lite pengar...:-))
HELNÖJD med BMW:n än så länge!!
Schlafen guten eller vad de där tyskarna säger...:-)
/Kidde

Åtta burkar är fler än fyra.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.