|
|
|
|---|---|
|
Jag har en 320i Touring -89 som elbackspeglarna har lagt av på, bara sådär. Kollat säkring, reläet och tagit isär kontakten i dörren men likt förb....är det dödstyst. Någon som har varit med om liknande eller har något tips ? | |
svintoleffe |
Har du kollat så inte kanppen har pajat på dörren.?`. Den kan paja, jag har varit emd dom det. Länk Bimmern MVH Leffe |
| Nej, jag har inte kollat knappen. Hur kan man göra det ? Vilka anslutningar ska det ligga spänning på ? | |
svintoleffe |
kolla först om du har någon ström där, har du det, då är nog kontakten paj. Länk Bimmern MVH Leffe |
|
Kolla kontaktstycket i förardörren igen. Alltså mellan dörren och A-stolpen. Jag hade problem med både glappkontakt och ärgade kontaktytor. Hoppas att det löser sig MVH Per |
|
|
Har kollat spänningen vid anslutningen till "ställknapparna" i dörrsidan. Det sitter ett 6-poligt kontaktstycke och jag har 12V mellan 2och4 & 5och4 (-/+) Vet ej hur många anslutningar som ska ha spänning men det lutar väl åt att en 12V krets styr vä-hö knappen och den andra har spänning för att styra motorerna i speglarna ? Någon som vet mer om sådant här ? Känns som om nästa steg är att ragga upp en kontakt på någon skrot och se om det är där felet ligger ? Andra förslag mottages tacksamt Som en vän skrev till mig idag: Har man bara stora fötter och en stark tro kan man gå vatten ! /lå |
|
|
Till Per eller någon annan som ser det här. Jag tolkar A-stolpe som dörrstolpen där kabelhärvan kommer ut från bilen. När jag letade efter kontaktstycke hittade jag inget mellan dörr och stolpe, endast en kabelgenomföring. Sitter det något kontaktblock inne i dörren (förutom det uppe vid knappen) eller innanför stolpen (någonstans bakom högtalaren?) ? /lå |
|
svintoleffe |
tar du bort gummit vid dörren så ser du att det sitter en vit plast sak där, dom två ska dras isär, där brukar det erga, som satan. Länk Bimmern MVH Leffe |
|
Som Leffe säger, ärgar som F-N gör det, var försiktig när du tar isär kontakt styckena bara. De brukar sitta rätt rejält. Kanske kan rostlösning vara en god idé. A-stolpen är den som förardörren sitter fast i. Lycka till Per |
|
parolof |
Svintoffel, det heter ärga inte erga;-) |
|
Får inte isär kontakten. Vågar inte ta i mer, rädd att den går sönder. Hur ska jag göra ?????????????? Jag testade elanslutningarna vid infästningen av vä backspegeln och jag har spänning där upp. Problemet är att jag vet inte vilka jag ska ha spänning på beroende vilket läge jag håller inställningsknappen. Det kan ju faktiskt vara så att jag ändå har något jord/spänningsfel i kontaktdonet i A-stolpen. Någon som vet hur jag kommer åt backspegel mototn på baksidan? Funderar på om jag kan "tvångsköra" den genom att lägga spänning direkt på. HJÄLP |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.