|
|
|
|---|---|
|
Så kom då dagen då jag övergav min brilliantröda E34 för en yngre modell. Skulle ha blivit en till E34 men då råkade frun provsitta en E39 och så var det bestämt.en E39 skulle det bli :-) Efter en massa läsning på forumen, annonssiter med mera inleddes jakten som gick ner till Göteborg och upp till Stockholm med 7 ratade bilar bakom mig så stod jag framför en grå metallic 540 iA med det mesta i utrustningsväg, alla papper i ordning,ren o fin in o utvändigt och även undersidan. Efter provkörning så kändes det där lilla klicket när allt känns rätt. Att det var min födelsedag kom jag på när jag skrev på ägarbytet:-) På Lördagsmorgonen 8.30 lotsade Navi,n oss ut ur Stockholmsdjungeln och en härlig höstsol lyste på oss när vi glittrande rullade uppåt landet,lite rafik gjorde att jag kunde låta hästarna galoppera medan jag njöt av den härliga komforten i dom undersköna comfortstolarna,Vilken BIL. helt underbar... Efter 3 fikastopp rullade vi in på målrakan 19.05 och den första bil jag möter är min gamla 525:a som kanske ville hälsa välkommen till efterträderskan. 92 mil utan att vara trött i kroppen är nog ett bra betyg på komforten... 5 dagar senare får jag fortfarande rysningar av välbehag då jag sjunker ner i det svarta skinnet och vrider om nyckeln o lyssnar hur V8:an vaknar till liv. Min bil Länk | |
|
Gratulerar! E39 & V8 är en utsökt kombination. ___ Läs begagnatguiden! Länk |
|
|
Bra val. Har haft min nu sen i mars iår. Är så nöjd än. V8 muller. |
|
Ulke |
Hoppas nu bara innan du riktigt sätter dig tillbaka o bara njuuter att du kollar up de vanligaste bristerna på modellen, åsyftar mest oljepumpsinfästningen..... Önskar dig all lycka med den nya skönheten... mvh Ulke |
|
Grattis än en gång. Riktigt vacker var den också,en av mina favortitfärger. |
|
|
Tack alla ,ja, det är en härlig färg,den liksom skiftar lite efter ljuset..svår att fotografera då bilen ser uta tt ha olika nyans på varannan bild:-) Ja, oljepumpsbultarna skall kollas så fort förkylningen lättar.även om förra ägaren påstod att det var gjort så vill jag vara 100%, billigaste försäkringen man kan få. Här finns lite bilder att se tills jag kommer mej för att lägga in den på Autopower Länk mvh Göran Min bil Länk |
|
| skulle vara snyggt med dom nyare lysena på den, snyggt med m5spoilers! | |
|
Har ett par strålkastare med angeleyes liggande...så vi får väl se, nu vill jag mest njuta o låta verktygslådan vila:-) Min bil Länk |
|
|
Välkommen till V8-gänget, en liten men nöjd skara.. Bug |
|
|
Grattis! Ja har haft min i snart en månad och är fortfarande lika nöjd. Tycker dock du ska sätta på lite fetare fälgar på den. |
|
| Om du är sugen på att sälja angeleyesen så dra iväg ett mail till mig! | |
|
Tack alla. Ja det är skönt att va med i V8 gänget. Jodå, bredare,snyggare fälgar kommer nog till våren, dom som sitter på nu skall få bli Vinterfälgar. Stente, jag skall fundera, hör av mej ifall att..men jag antar att "skruva suget" infinner sej snart så då kanske dom åker på. Nu vill jag bara glida omkring o njuuuuuuta Min bil Länk |
|
|
Vad heter färgen ? Det är inte fjordgrå va ? Man får gratulera till en fin bil.. Mvh Jimmy |
|
|
Tack, färgen heter 339M - ASPENSILBER ME enligt Fahrzeugdaten Info dokumentet... Gillar den mer o mer då den ser ut att ta åt sej av omgivningens färg och får lite olika lyster om det är soligt eller mulet. mvh Göran Min bil Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.