AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.423

Tvålkopp med nya däck

St
1.089
Stente
För tillfället ute ur BMW-träsket.
Jag lade på nya Nokian WR bak igår och trodde jag kom ut i blixthalka.
Höll på att göra en 360 när jag gasade på lite i en kurva innan motorvägspåfarten, tur att DSC'n var inkopplad! :-)
Är det verkligen normalt att däcken är så hala när de är nya? Känns väldigt obehagligt och det känns verkligen som att det kan släppa precis när som helst om du får den minsta centrifugalkraft. Jag har kört med samma däck, fast slitna, under sommaren så det har ju inget att göra med att det är året-runt-däck och radikalt sämre grepp vid högre temperaturer.
Funderar på att klaga hos Nokian eftersom jag blev avhängd av en fjuttig T4 i 90 km/h pga en ilsket blinkande DSC-lampa. :-)
Amethyst
Ja! nya däck är hala.

BOOM BOOM BASS
Länk
cs
1.227
cstjawa
520IA 93
520IA 2000
Har ingen slityta

BMW e lag
Varför lägger du på vinterdäck om du bor i skåne i slutet av september? De är typ 15 grader varmt ute. Nya däck är ganska hala innan man slitit in dom, men fortsätter de vara hala efter 100 mil så är de något som är skumt.

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
St
1.089
Stente
Jag lade på dem för att jag inte kunde köra från däcksnubben på 2 hjul. :-)
I kväll ska jag byta till mina nyinskaffade beggade Pirelli sommardäck. Framemot jul blir det nog som vanligt i Malmöland lämpligt att byta tillbaka.
e3
274
e36328i
328i limo -96
och i kiruna är det dags inom 2 veckor, borde bli vinter vilken dag som helst
St
1.089
Stente
Känns hyfsat exotiskt...lika lång sträcka söderut så hamnar du i trakterna av Rom. Och där vet vi ju frekvensen av P-bulor, så Malmö ligger nog någonstans mittemellan. :-)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.