|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag satt och läste i min servicehandbok (Bentley) angående service. Jag upptäckte då att förutom de vanliga serviceschemata (insp1,2,oil) finns en ytterligare lista (table d för er som har boken). Där står det att man ska byta syresensor (lambdasond?) med ett intervall på 60 000 miles vilket borde bli runt 10 000 mil. Stämmer detta? I så fall borde min som snart gått 20 000 mil vara helt slut. Det bör tilläggas att jag har haft svajande tomgång i stort sett sedan jag köpte bilen. Kan det bero på lambdasonden? Jag har sökt en hel del på forumet angående tomgången och alla möjliga fel föreslås som tänkbara orsaker. Jag har letat tjyvluft med startgas utan att hitta någon läcka. Jag tycker också att bensinförbrukningen varit lite för hög om man jämför med angivna siffror. Detta har jag hittills avfärdat med att bilen är gammal och allt inte fungerar som nytt men det kanske också beror på lambdan. Vad tror experterna? Mvh Johan | |
| japp lambdasonden/rna påverkar tomgången och inte minst bensinförbrukningen om dom är slut. kollar själv efter ett par nya till min | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.