AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
4.268

Omöjligt hitta fräsch, välutrustad 728?

Sida 2 av 2
Mi
2.004
Mixtus
E60 530i 2004
328:an höll inte måttet, även om den var tänkt som en tillfällig slit och släng bil. Tillbaka i 7-serie träsket.

Askens länk till Schwaig var mycket intressant. Helt rätt färg invändigt. Fin bil onekligen. Känns på sätt och vis "billig" med tanke på årsmodell och utrustning. Skall snegla lite mer på Tyskland, detta trots att Euron nu ligger kring 9,40.
Nöjd E30 ägare
Ber alla så mycket om ursäkt för att jag kanske inte hade full koll på utrustningskoderna, det var länge sedan jag gjorde denna litsa och skrev då av BMW:s koder efter den utrustning som nu min fars bil har. Om det stör så mycket med koden för ej krockad så kan jag ta bort den:)

Om nu det är någon som är på jakt efter en fin och välskött/servad 728 -98 som inte har gått allt för långt så tycker jag att ni skall kontakta säljaren (min far). Seriös spekulant kan vi givetvis diskutera priset med, och vilka fälgar som skall medfölja. Kan ev. skicka med 740 -01 original 16" fälgar och då sjuker ju givetvis priset något.

Om det finns någon som funderar på att sälja sin E38 -01:a med låga mil så kan ni väl kontakta mig via mail eller motsvarande.

ha de gott E38 bröder

Min bil: Länk
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
Varför inte en 730?? eller 735
Länk

///MVH Hasso
Länk
Nöjd E30 ägare
En liten fråga ang. min fars bil: Länk

Kul att höra vad du, "Mixtus" eller för all del någon annan som tycker sig vara duktig på att värdera bilar skulle då tycka vara "rätt" pris: då:)

Min E38: Länk
Scheckheft
Hej
"rätt" pris=både säljare och köpare känner sig nöjda :). Att hitta välutrustade 728 är inte lätt. Ett stort plus. Problemet för säljaren är att många köpare tittar på den lägst prissatta bilen på t ex Blocket och att dessa exemplar sedan bildar normen. Men hittar du rätt köpare som uppskattar det låga miltalet, dokumentationen, utrustningen kan slutpriset hamna en bit över 100tkr.
Personligen gillar jag färgen, synd bara att det inte var en Shadow Line.
Nå, lycka till hur som helst

Mvh
Scheckheft
Länk
Mi
2.004
Mixtus
E60 530i 2004
Nöjd E30 ägare: Kul att du hörde av dig! Jag vill inte på något sätt göra mig till uttolkare av det exakta priset. Det finns ett särskilt forum för det. Men som exempel så har jag varit och kikat på tre 99:or (dvs. efter faceliften).
- Nummer 1 var svensksåld och relativt snikutrustad (dock minnesstolar). Beige skinn, grön men fräsch och hyfsade mil. Jag var intresserad men väntade för länge och den gick under 100'.
- Nummer 2 var import. Samma utrustning som ovan. Klockren historik. Mycket fin, men jag hängde inte med när priset sänktes radikalt. Gick också för under 100 efter att ha legat ute läääänge.
- Nummer 3 ligger ute till försäljning nu (se Länk Kändes fräsch och bra, bra utrustad. Stereon fungerar inte och inte heller svankskyddet. Kan vara skitsaker men, men. Saknar dessvärre två stämplar i boken och jag har inte kunnat bekräfta historiken än. Säljaren är dock omöjlig diskutera med och vägra släppa priset. Jag tycker han ligger för högt.

Om vi nu jämför med din fars 98 så tycker jag att han ligger för högt. 98:or precis innan facelift är oerhört svåra att sälja (och dessutom fulare - men det är min högst personliga uppfattning). Kanske har jag fel när det gäller priset, men jag lämnar öppet för övriga att kommentera. Men visst, det verkar spontant vara en fin bil och till ett annat pris skulle jag nog ta mig en ordentlig funderare.
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Mixtus: Vet en fräsch oxfordgrön 99a m beige schinn o allt men inte navi. Mailar dig!
Asken

Dryga skåningar byter från Msportkittad 330Ci till V50 T5...
Mi
2.004
Mixtus
E60 530i 2004
Sedär! Inte alls tokigt, tackar.
Nöjd E30 ägare
Måste hålla med dig Scheckheft, värdet på bilarna utår oftast från den billigaste. Refererar till min 325 -89 jag sålde i augusti 05 för 53.000 kr, med det menar jag att man bör nog titta på en bil innan man börjar pruta.

Ps. Scheckheft din skiva/hemsida var mycket trevlig att gå igenom:) Tack!

Ha de gott E38 bröder

Min E38: Länk
Visa användare
834
don-salvatore87
G31 520d xDrive M-sport -21 Sophistogrå Brillianteffekt metallic
Mixtus: Vilka E38 728 1999 har gått för under 100000kr? Om man kollar på bytbil så ligger den billigaste 99'an på runt 135' -> Länk

Samma sak på blocket -> Länk

Brukar försäljarna verkligen sänka priset med mer än 35000kr?

Angående den 728:an för 140000kr så med tanke på det låga miltalet och skicket så borde väl priset hamna runt 130'-135', detta är naturligtvis min egna åsikt.

Men en 99' 728iA för under 100000 är ju verkligen ett rea pris.
Mi
2.004
Mixtus
E60 530i 2004
don-salvatore87: Två av de objekt jag hänvisade till ovan gick för under 100000 kr. Jag såg båda och de var riktigt bra. Snikutrustade, visst, men inga fel på dem - tvärtom. Tyvärr så kan jag inte peka på annonserna eftersom de är sålda. Du får tro på mitt ord. Nu håller jag väl med om att det är väl billigt för en E38 men som jag skrev när jag startade denna tråd - E38:or reas bort idag.

Vad gäller de E38:or som ligger på bytbil så kan jag bara notera att det först och främst är bilhandlarbilar, inte privat. Men mest intressant är hur länge de har varit till salu. Jag har kikat länge och kan konstatera att det har läget läääääääääääääänge till salu. Dags att sänka priset således.

Nu låter jag som en snålgris. Men faktum är att marknaden sätter priset. Det är min tes. Och visst, under 100000 kronor är rena rama klippet.
PW
298
PW
E38 735ia-99

Hej!

Jag har en mkt välutrustad 728ia-98 13000mil med bla EDC,PDC,Navi,el komfort stolar,3xklima,webasto,elrollo,xenon,750 grill,kromade framlyktor plus mycket mer.Den har ofta mer utrustning än de flesta 740.

Jag letade väldigt länge innan jag hittade en med mkt utrustning till rätt pris.Så visst finns dom...=)....men snart ska den ev säljas.

Mvh
Peter
Är jag den enda som tycker att den här enormt snygga kärran verkar lite 2 good 2 b true?

Länk
Visa användare
834
don-salvatore87
G31 520d xDrive M-sport -21 Sophistogrå Brillianteffekt metallic
Den var inte dålig! Mkt individual, kan miltalet stämma?
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Håller med dig E38B12...

6300 mil
1 ägare
unfallfrei
massor med utrustning
Individual

___
//Ulf
Mi
2.004
Mixtus
E60 530i 2004
Det är miltalet som inte känns klockrent. Dubbla miltalet och priset hade kanske varit mer rimligt?
Den verkar så sjukt perfekt, helt mitt stuk färg- och utrustningsmässigt :)
Mi
2.004
Mixtus
E60 530i 2004
håller med!
Hittat denna 728, kan detta var arätt pris?
Länk

samma bil av vad jag kan förstå:
Länk

Någon som tittat på den eller känner till något om den?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.