|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag äger en m5 -99 som har gått 15800mil. Bilen mår bra o är problemfri. Det enda som irreterar mig är ljudet i motorn. Det låter ungefär som en dieselmaskin. Jag är säker på att det inte är vanosen el ventilerna. Undrar då om nån vet nåt? Kan det vara fläkten el remmen? | |
|
Låter att som vanos men vad är d å bry sig om? Vanos rassel är ju inget annat än ett "skönhetsfel" har ju konstaterats många gånger om... Nicke |
|
| alla e39 M5 låter så inklusive min,iaf alla jag har tittat på | |
|
Alla ///M motorer låter faktiskt ful på tomgång typ som en diesel. Det är ingenting att oroa sig utan jag brukar säga att det låter som en racing bil. och vanosen ljud brukar höras mer när motor är kall. Det ska inte låta någonting när motor är varm... om det låter även när motor är varm kan det tyda på att något fel är på g. Mvh Mauricio |
|
| stämmer inte, vanos på e39 m5 låter när motor är både kall och varm. | |
Buspelle |
...fast vanosen låter inte på alla M5 E39, min är knäpptyst både varm och kall. På -01-or och nyare bilar låter det ibland men inte alltid. |
|
... min M5 -00 har gått 12700 mil låter som diesel. Irriterande men bilen fungerar bra. Körde på semester 600 mil utan några skavanker. En kompis i Finland tyckte också att bilen låter illa. Han skulle lyssna på par stycken M5 i norra Finland som var till salu. Enligt hans rapport lät -00 precis som min men -02 var knäpp tyst. All vanossnack värkar vara lite överdrivet????? |
|
|
Då får man väl leva med det ljudet. upptäckte idag att hjullagret är kass. Ska byta den nästa vecka. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.