|
|
|
|---|---|
zr |
har haft ett par beemers innan å funderar på å skaffa mej en e36 som vinterbil,bara undra va man ska få tag i en rostfri(de ja har vart å tittat på ser ju faan ut som gammla opelar allihopa)å tro inte att de har vart direkt billiga(75000:- 325 -92 tex)gav själv 110.000:- för min 325 -92 å de var för ca 4 år sen(ingen rost,sv-såld)så frågan e:finns de några rostfria e36:or utan överpris???????????????????? |
|
Hmm, heh. Av alla de E36:or jag har sett (och det är många) så har jag nog bara sett 1 av 15 som har haft någon rost. Och då talar vi ngn cm i hjulhuset eller så. Av de jag har tittat på i intresse av att köpa så är det endast 1 som jag sett som någonsin har haft rost överhuvudtaget, och det var under bilen, i ngt stag. Så, heh. Du måste ha riktig otur! Det borde finnas gott om bilar utan rost :o) (Jag har aldrig haft rost på några av mina) /Marcus Bmwcs# 4680 |
|
|
Morsans bil har gått som vinterbil och är knappt rostig (E34 -90) E36 kan ju inte vara mycket sämre. eller? BMW rules! |
|
Jompa |
E36 efter 95/96 är galvade upp tilltaket. Årsmodellerna före detta har även jag sett ganska stora rostangrepp på. Jonny |
|
Köp import! då slipper man rost.. jag har en -93:a som är SUPER Najs! Inte en rostfläck! King of the road |
|
| e34 rostar mindre än e36 (innan95) | |
| Även E36:or 94-95 ska vara bättre än andra årgångar av E36 vad gäller rostskydd. | |
|
Blir man inte lite förvånad när en 328-95 med 10600 mil på mätaren har rost angrepp på skärmkanter bak och underkant på skuffluckan??? Har aldrig sett en så ny bil med rost innan, eller är jag petig??? |
|
|
min 320 -92 16000 mil finns inte ens en liten rostfläck att nosa fram, inte ens under. (tacka vet jag norrlandsinland) |
|
|
-94 fick jag på rostskyddsgarantin byta motorhuv, baklucka och framdörrarna på en e 36:a från -91. De som uppmärksammade ( och drabbades) av detta tillverkningsfel på sina bilar innan garantin gick ut fick problemen åtgärdade. Kvar på marknaden finns givetvis de bilar vars ägare inte så noggrant skött och kontrollerat sina bilar. |
|
| Godsägarn, om en så pass ny bil rostar beror det förmodligen på miss från fabrik eller sviter efter krock etc. Det beror inte på att BMW på något sätt har generellt dåligt rostskydd, utan snarare på den mänskliga faktorn. | |
|
Har det väl börjat rosta så slutar det väl sällan, man lagar med det kommer tillbaks, eller? Så jag köper nog en annan bil! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.