|
|
|
|---|---|
|
Hej. Jag tänkte kolla med er om ni har någon koll på hur funktionen "REICHW" altså hur långt man kan köra innan tanken är tom fungerar. Jag installera datorn idag, och då stog det att jag hadde 67KM kvar till tom tank. hum tänkte jag jag åker och tankar, jag fick i en 8liter, och var nu spännd på vad datorn skulle säga, men till min förvåning / besvikelse så lös det i displayen 67KM som det gjorde innan. Så måste jag tanka mera för att värdena ska ändra sig eller trodde min dator att jag hadde full tank när jag starta upp den första gången och där med inte visar mer än 67KM.. någon som har några ider ? Mvh Pontuz | |
|
Kan ha att göra md att du precis installerat en. VEt att om jag nollställer min, tex tar bort batteriet eller så, så visare den lite knasiga värden. Har även för mig att 8 liter är gränsen för vad den ska uppfatta som tankning, dvs tankar man mer än 8 liter blir det nya värden. Pröva lite. pröva även att låsa upp datorn och använd de "gömda" funktionerna, där finns lite fler specifika värden. *BAWORAK* |
|
|
tack för svaret, ja jag får laborera lite =) Mvh |
|
| Man kan behöva köra en bit för att den ska ändra om sig. På min gammla bil var det iaf så att om jag tankat full tank så körde jag nån kilometer så hade den korrigerat sig och visade mer rätt. | |
|
Här har du en länk med fler funktioner på färddatorn.. Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.